۰

از قدیمی‌ترین عکاسی تهران چه خبر؟ + عکس

بی‌توجهی مسئولین نسبت به مشکلات مالی پیش‌آمده برای قدیمی‌ترین عکاسی شهر تهران، باعث تعطیلی این مجموعه با ارزش شده است.
از قدیمی‌ترین عکاسی تهران چه خبر؟ + عکس
به گزارش چهاربهاران، شهریور ماه امسال بود که خبر فوت سید داریوش تهامی، اولین موسس فتوگرافی و آماتوری در ایران به گوش رسید، صاحب عکاس خانه‌ای با قدمتی حدود 90 سال در ضلع شمالی میدان بهارستان، که روزگاری آرشیو نگهداری و  بازسازی عکس‌های تاریخی ناب از  تهران قدیم بود.
اما فوت داریوش تهامی، با بسته شدن و فروش این بانک عکس همراه شد. گویا ورثه تقاضای سهم خود را کرده‌ و پسر مرحوم بدلیل عدم توانایی در پرداخت، مجبور به این کار شده، موضوعی که پسر مرحوم تهامی آن را ناشی از بی‌توجهی مسئولین عنوان کرده و گفته: پدربزرگ من 50 سال این مغازه را حفظ کرده و پدرم هم 40 سال راه او را ادامه داده، حالا امیدوارم تنها آرزوی پدرم که صد سالگی این عکاسی بود برآورده شود.
اخیرا احمد مسجد جامعی، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدی که از این عکاسی داشت، نسبت به این آگهی فروش واکنش نشان داده است.
احمد مسجد جامعی در اینستاگرام خود نوشت: "روز جمعه به مناسبت روز تهران سری به میدان بهارستان زدیم و با مغازه بسته عکاسی تهامی قدیمی ترین عکاسی شهر تهران روبرو شدیم. از آنجا که این مساله برای تهران مهم است، امروز در جلسه شورای شهر مطرح کردم که متاسفانه در کمتر از 40 روز از درگذشت صاحب این عکاسی شاهد هستیم که مغازه آن به فروش گذاشته شده است. این عکاسی دارای آرشیوی غنی از عکس های شهر تهران است. پیش از این مقرر شده بود که شهرداری تهران اقداماتی برای حفظ و رونق بخشیدن به این عکاسی انجام دهد که از جمله آن می توان به راه اندازی کافه عکس اشاره کرد. در این جلسه ضمن انتقاد از عدم اجرایی شدن این موضوعات خواستار پیگیری شهرداری برای انجام تعهدات شدم تا بتوان این نشانۀ تاریخی شهر را حفظ کرد".
 
از قدیمی‌ترین عکاسی تهران چه خبر ؟ + عکس // دریچه ارسال شد به اشتباه
 
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 450365
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *