۰
در نشست جامعه محلی روستای تیس و مدیریت محیط‌زیست منطقه آزاد چابهار عنوان شد؛

حفاظت از محیط زیست در گرو آموزش همگانی

مدیر محیط زیست منطقه آزاد چابهار در نشست با جامعه محلی روستای تاریخی تیس گفت: محیط زیست نقش تعیین کننده ای در سلامت روح، جسم و سطح کیفیت فعالیت های بشر دارد و نقش حیاتی در توسعه کشور ایفا می کند که این مهم در سایه فرهنگ سازی و آموزش همگانی به دست می آید.
حفاظت از محیط زیست در گرو آموزش همگانی

به گزارش چهاربهاران، علی مصطفی‌زاده در نشست با جامعه محلی روستای تاریخی تیس اظهار کرد: ارزیابی و ارتقاء شاخص‌های زیست‌محیطی، بسترسازی جهت ارتقای مشارکت‌های همگانی، آموزش و اطلاع‌رسانی ازجمله مباحث مطرح‌شده در این نشست بودند.

وی افزود: روستای تاریخی تیس به‌عنوان تنها روستای واقع در محدوده اراضی منطقه آزاد چابهار از جایگاه مهمی در برنامه‌های حوزه محیط‌زیست برخوردار است.

مصطفی‌زاده با اشاره به جمعیت 10 هزارنفری و همچنین مهاجرپذیری روستای تیس تصریح کرد: در این نشست مقرر شد جامعه صیادی در خصوص پاک‌سازی و انتقال زباله‌ها از دریا به خشکی و نیز پاک‌سازی اسکله صیادی نقش خود را ایفاء کنند.

مدیر محیط زیست منطقه آزاد چابهار  بیان کرد: ایجاد نخستین مدرسه سبز چابهار در محدوده روستای تیس، توزیع بسته‌های اطلاع‌رسانی، انتخاب همیاران محیط‌زیست و واگذاری حفاظت از تنوع زیستی روستا به جوانان از دیگر برنامه‌های حوزه محیط‌زیست سازمان منطقه آزاد چابهار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست که با حضور جامعه صیادی، اعضای شورای اسلامی، معتمدین، جوانان و صنوف گردشگری روستای تیس و کارشناسان این حوزه برگزار شد، مشکلات و راهکارهای فرهنگ زیست‌محیطی به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

روستای تاریخی تیس ازنظر موقعیت جغرافیایی در 5 کیلومتری شمال غرب چابهار و در ضلع شرقی منطقه آزاد چابهار قرارگرفته و دارای بهترین موقعیت برای مسافران و گردشگران است.

انتهای پیام/
 
 
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 450353
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *