۰
چهاربهاران گزارش می دهد؛

روز تاسوعا؛ تجدید میثاق عزاداران حسینی با شهدای تاسوعای چابهار

صبح امروز مردم متدین و مسلمان چابهار با حضور گسترده خود با شهدای مظلوم تاسوعای حسینی سال 89 تجدید میثاق کرده و بار دیگر نشان دادند که تاآخرین نفس در راه مکتب سیدالشهدا ثابت قدم خواهند ماند.
روز تاسوعا؛ تجدید میثاق عزاداران حسینی با شهدای تاسوعای چابهار
مردم عزادار بندر چابهار از اولین ساعات روز تاسوعای حسینی به صورت خود جوش و با راه اندازی دسته های سینه زنی به عزاداری پرداختند.

شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در روز تاسوعای حسینی در سوگ سرور و سالار شهیدان و قمر بنی‌هاشم (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

هیئات سینه زنی به یاد شهدای تاسوعای حسینی در این مکان توقف کرد ه و به یاد آن گلهای پرپر شده اشک ماتم ریختند.
دسته سینه زنی شیلات در محرم سال 89 بیشترین شهدا را در آن حادثه تلخ داشت و  حضور دسته سینه زنی شیلات و بیرق پاره پاره آن هیئت یاد و خاطره شهدا را دوباره در اذهان زنده کرد.

یکی از حاضرین در مراسم تاسوعای حسینی چابهار گفت: دشمن به خیال خودش با شهادت جمعی از عاشقان سیدالشهدا خواهد توانست به اهداف شوم خودش که همان تفرقه است برسد ولی روز مردم شیعه وسنی چابهار با شرکت گسترده در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهدا نشان دادند که مسببان این حادثه نه تنها به هدف خود نرسیدند بلکه باعث اتحاد وهمدلی بیش از پیش شهروندان شیعه وسنی چابهاری شده و در آن سوی سکه باعث نشان دادن خوی حیوان صفت خودشان شد.
 
 
 
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 450316
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *