۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در همایش تجلیل از فعالان صنعت گردشگری:

کاهش هزینه های سفر هوایی یکی از خواسته های گردشگران است/ نبود زیرساخت و جاذبه های مجهز در چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از راه اندازی ایرلاین جدید در فرودگاه کنارک تا 2 ماه آینده توسط سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد و افزود: کاهش هزینه های سفر هوایی یکی از خواسته های مهم گردشگران است.
کاهش هزینه های سفر هوایی یکی از خواسته های گردشگران است/ نبود زیرساخت و جاذبه های مجهز در چابهار

به گزارش چهاربهاران، عبدالرحیم کردی در همایش تجلیل از فعالان صنعت گردشگری درمنطقه آزاد چابهار اظهار کرد: رشد تعداد رستوران ها و خدمات رفاهی افزایش چشمگیری نسبت با سالیان گذشته در چابهار داشته است، ما باید بدانیم کسانی که به چابهار سفر می کنند بر چه مبنایی است.

وی افزود: شاید هتل ۵ ستاره برای برخی گردشگران جذابیتی نداشته باشد و به دنبال موارد سنتی باشند که افزایش همه موارد آن مستلزم افزایش گردشگری است.

کردی ادامه داد: ما در چابهار نیازمند زیرساخت های تجهیز شده هستیم چراکه در وضعیت کنونی شاید یک گردشگر در دو روز همه چابهار را ببیند و ما در کنار تسهیل راحتی و ورود گردشگران نیازمند کمک رسانی ادارت به بخش خصوصی هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: اگر بخواهیم نوروز امسال متفاوت باشد باید قیمت تمام شده سفر به چابهار را پایین بیاوریم و زمانی که برفرض مثال قیمت بلیط برای گردشگر ۵۰۰ هزار تومان است، هتل لیپار ۳۰ درصد تخفیف دهد تا برای گردشگر قابل قبول باشد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات باید بصورت بروز جای گذاری شود چراکه زیرسازی در منطقه لحظه ای نیست و طرح پیکره تفضیلی منطقه آزاد می تواند کمک رسانی بسزایی در منطقه انجام دهد.

کردی تصریح کرد: در حال حاضر برای ساخت ۵ هتل در چابهار قرار داد بسته ایم و هتل ۲۶ طبقه در چابهار ساخته خواهد شد تا در منطقه کارهای متفاوتی انجام شود.

مدیر حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: گردشگری در کشور ما جایگاه خود را پیدا نکرده است و سیستان و بلوچستان بعنوان هندوستان کوچک و دارای تنها بندر اقیانوسی کشور چرا نتوانستیم برروی بیکاری کشور تاثیر گذار باشیم و باید ریشه یابی شود که کدام قسمت از کشور پویاتر و بهتر عمل کند.

طاهره شهرکی با تشریح بخشی از خدمات و فعالیت های این منطقه برای توسعه گردشگری گفت: سواحل زیبای ماسه ای، صخره ای و شنی، کوههای مریخی، آثار تاریخی، باستانی و صنایع دستی از جمله جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

وی افزود: همکاری و تعامل بین بخشی می تواند بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری را مرتفع کند.

یکی از فعالین حوزه گردشگری در این مراسم گفت: خیلی باعث تأسف است که بلیط هواپیما به چابهار ۵۰۰ هزار تومان باشد مگر همین کوه‌های مریخی و جنگل های حرا در کیش و قشم نیست، چرا کسی به فکر زیرساخت های حوزه گردشگری در چابهار نیست.

علی احمدی افزود: بیش از ۴ هزار گشت مختلف را در چابهار داشته ایم که در مسیرهای کنارک، کوه‌های مریخی و کوههای گل فشان بوده است.

وی ادامه داد: برای سال ۹۶ بیش از ۵ هزار نفر در ۱۵ هزار شب پیش بینی شده است.

یکی از هتل‌داران چابهار گفت: خدمات خوب را باید در هتل ها داد ولی از بخش خصوصی حمایت نمی شود و سنگ اندازی می شود، وقتی توریست خارجی می آید منبع ارزی است نه گردشگر داخلی زیرا گردشگر داخلی تنها جابجایی منابع مالی در کشور است.

انتهای پیام/




 
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 450300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *