۰

دفاع مقدس به ملتهای آزادیخواه دنیا درس استکبار ستیزی وحق طلبی داد

دفاع مقدس درس بزرگ از ایثار، آزادی، شهامت و شهادت را به جهانیان ارائه و الگویی کارآمد از استکبارستیزی را به ملل آزادیخواه و حق طلب عرضه کرد.
دفاع مقدس به ملتهای آزادیخواه دنیا درس استکبار ستیزی وحق طلبی داد
به گزارش چهاربهاران، هفته دفاع مقدس یادآور شکل‌گیری یکی از حماسه‌های سترگ و الهام بخش تاریخ بشریت است که در بستر آن انقلاب اسلامی و ملت مومن و انقلابی از گزند توطئه‌های شیطانی بیگانگان و دشمنان کینه توز به سلامت عبور کرد و جنگ و نبرد تحمیلی نابرابری که برای نابودی انقلاب و نظام اسلامی طراحی، مدیریت و عملیاتی شده بود را به فرصتی برای اوج‌گیری جمهوری اسلامی در پهنه جهانی تبدیل ساخت.

در دوران دفاع مقدس تمامي كشورها حامي مالي و تسليحاتي كشور عراق بودند و صدام بر همين مبنا طرح حمله به ايران را عملي كرد. نيروهاي عراقي حتي اسم شهرها و استاندارها مناطق مختلف ايران اسلامي را تعيين كرده بودند و با اطمينان به پيروزي خود در ميدان نبرد حاضر شدند.

ملت غیور ایران اسلامی با مقاومت و ایستادگی بی نظیر خود در هشت سال دفاع‌مقدس، افسانه شکست‌ناپذیری قدرت‌های استکباری را باطل و با اثبات برتری قدرت ایمان و معنویت بر قدرت مادی متکی به سلاح و تجهیزات، درسی بزرگ از ایثار، آزادی، شهامت و شهادت را به جهانیان ارائه و الگویی کارآمد از استکبارستیزی را به ملل آزادیخواه و حق طلب عرضه کرد.

دفاع مقدس، پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران بزرگترين افتخار و به گفته رهبر معظم انقلاب، گنجينه تمام نشدني براي آيندگان است. امروز افتخار داريم به شهداي اين مرز و بوم بگوييم رمز مقاومت و پيروزي ما، در خون سرخ و حركت سبز شما است.

مبنای انقلاب اسلامی که ما امروز از آن به عنوان منشا اثرات و تحولات در دنیا یاد می‌کنیم بر مبنای قرآن، عترت پیامبر و آمیختگی مردم با اسلام و رهبری شکل گرفته و با الهام از مکتب عاشورای حسینی رژیم ستم شاهی پهلوی را کنار زد.

یکی از دلایلی که دفاع مقدّس را از جنگ‌های دیگر متمایز کرده، صبغه الهی و مذهبی یا همان جهاد فی سبیل الله به عنوان یکی از فروع دین است به همین جهت شهادت، مجروحیت و اسارت واژه‌های شاخص در دفاع مقدس است.
امروز دشمن به دنبال این است که فرهنگ رویارویی با استکبار جهانی را به بیراهه ببرد که باید دقت کنیم و با هشیاری خود توطئه‌های آنان را خنثی سازیم
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 450294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *