امام جمعه موقت اهل سنت چابهار:

بندهای آبخیزداری نقش مهمی در ذخیره آب آشامیدنی و کشاورزی در چابهار دارند

4 مهر 1396 ساعت 11:20

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: ساخت بندهای آبخیزداری در محدوده مسیر رودخانه های بخش های پلان و دشتیاری این شهرستان ضروری است و نقش مهمی در ذخیره آب دارند.


به گزارش چهاربهاران، مولوی عبدالواحد بزرگزاده با اشاره به بارندگی و جاری شدن سیلاب در حاشیه های روستاها اظهار کرد: این بارندگی ها موجب فرسایش خاک و تخریب زمین های کشاورزی و حاشیه روستاهای چابهار شده است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون هیچگونه مطالعه ای برای ساخت سازه های آبخیزداری به منظور نگهداری آب های سطحی نشده که نتیجه آن ضرر و زیان های وارده به کشاورزان و ساکنان مناطق روستایی شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان باهوکلات در بارندگی های اخیر دچار خسارت های میلیاردی شده اند، از مسئولان خواست هرچه سریعتر سفرهایی به مناطق دشتیاری، پلان و باهوکلات برای جبران خسارت کشاورزان داشته باشند.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: بیش از 60 روستای پایین دست سد پیشین با وجود داشتن آب در پشت سد از نعمت آب بی بهره هستند و مسئولان باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

مولوی بزرگزاده از نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس خواست برای پیگیری مشکلات کشاورزان و محرومیت این منطقه تلاش بیشتری کند.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 450291

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450291/بندهای-آبخیزداری-نقش-مهمی-ذخیره-آب-آشامیدنی-کشاورزی-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir