۰
روحانی رزمنده ۸ سال دفاع مقدس از چابهار:

حضور روحانیون ‌در جبهه ها نوعی طبابت روحی و روانی در روحیه رزمندگان بود

روحانی رزمنده ۸ سال دفاع مقدس از چابهار گفت: حضور روحانیون در جبهه تنها یکی از اثراتش تقویت روحیه شدید مبارزه طلبی ایثارگران در نبرد با تجاوزگران بود.
حضور روحانیون ‌در جبهه ها نوعی طبابت روحی و روانی در روحیه رزمندگان بود
حجت الاسلام والمسلمین غلام محمد جهانگیری در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: علمای و روحانیون ما با لباس روحانیت در عرصه جنگ حضور داشتند و بعنوان ائمه جمعه مردم در جنگ شهید شده و درصدی نیز ایثارگر می شدند.
وی افزود: حتی مقام معظم رهبری وقتی در جنگ حضور داشتند با لباس روحانیت و عمامه توانستند این نهضت حسینی را باچنگ و دندان به ثمر رسانند و انتظار می رفت تا روحانیون و طلاب هم در این جهاد حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: اگر سیستان و بلوچستان را ببینیم شاید بالای ۶۰ درصد از روحانیون ما در جبهه حضور داشتند و گام به گام در کنار ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس می جنگیدند و رزمندگان روحیه جهادی بیشتری برای مبارزه با دشمن می گرفتند.
روحانی رزمنده ۸ سال دفاع مقدس از چابهار تصریح کرد: من در جبهه های کردستان به عشق حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ورهبر انقلاب در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتم و همه اعم از نوجوان تا بزرگسال تنها به عشق خدا و اهل بیت عترت به جهاد پرداختند.
وی عنوان کرد: وقتی در کربلایی ۵ با لندکروزر به طرف خط مقدم می رفتم یک خودریی در کنارمان توقف کرد از قرار معلوم پدر یکی از همراهان ما بود و به پسرش گفت برو به سمت خط مقدم ما دشمن را به عقب رانده ایم و این بود جبهه، پدر به پسرش برای جنگ روحیه می داد.
وی تشریح کرد: همچنین سردار باغبانی و شهید میرحسینی در گردانی بودند که شهید طلبه دادمحمد هوت هم حضور داشت این طلبه گرانقدر در طی عملیاتی گفت چیزی را فراموش کردم در وصیت نامه ام بنویسم کجاست تا آن را درج کنم و ما هم گفتیم بگو هر کدام که در این عملیات زنده ماند آن را اجرا می کند و گفت سه روز روزه قضا دارم و اگر شهید شدم برایم ادا کنید که همینطور هم شد و بعد از اینکه چندسال مفقود الاثر بود توسط گروه تفحص پیدا و در روستای جعفرآباد بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان دفن شد.
انتهای خبر/
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 450286
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *