مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان:

107 واحد شیلاتی در چابهار و کنارک فعالیت دارند/ صیادان سیستان و بلوچستانی 40 درصد صید کشور را به خود اختصاص دادند

26 شهريور 1396 ساعت 11:42

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: استان سیستان وبلوچستان بیشترین میزان صید را در بین استان های کشور و حتی بسیاری از کشورهای اقیانوس هند دارد و بادارا بودن 107واحد وگارگاه صنایع شیلاتی کوچک،متوسط و بزرگ سهم مهمی در تولید و بسته بندی محصولات شیلاتی کشور دارد.


هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به فعالیت 29کارخانه تولید کنسرو ماهی در چابهار و کنارک لظهار کرد: سرمایه گذارن باید به صنعت شیلات سیستان و بلوچستان توجه ویژه داشته باشند. 

وی با اشاره به تشویق سرمایه گذاران برای ورود به صنایع شیلاتی استان بیان کرد: چابهار و کنارک باداشتن بیش از 300 کیلومتر نوار ساحلی، 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید، حدود 2400 فروند شناور لنج و قایق، 35 تعاونی صیادی، ایجاداشتغال برای حدود 100 هزار نفر صیاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم، 42 درصد سهم صید بین استان‌های جنوبی و 40  درصد صید کل کشور، سهم مهمی در زمینه شیلات کشور برخوردار است.

به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان وجود 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی و 19واحد نگهداری و انجماد، فرآوری و بسته بندی ماهی و میگو نفشی مهمی را به چابهار در بسته بندی و صادرات تن ماهیان در منطقه داده است.

میرمرادزهی گفت: صیادان استان سیستان و بلوچستان که دارای شناورهای مناسب هستند جهت صید فراساحلی به آبهای اقیانوس هند اعزام می شوند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450257

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450257/107-واحد-شیلاتی-چابهار-کنارک-فعالیت-صیادان-سیستان-بلوچستانی-40-درصد-صید-کشور-خود-اختصاص-دادند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir