کارشناس مسائل اقتصادی:

قیمت های خودروهای ایرانی از کنترل خارج شده است/ عدم امنیت پراید و پژو در سوانح رانندگی مرگبار است

23 شهريور 1396 ساعت 9:08

کارشناس مسائل اقتصادی گفت:قیمت و کیفیت خودروهای ایرانی در حد و اندازه های یک ایرانی نیست و توجیه اقتصادی ندارد.


فضل الله شرفی در گفت و گو با چهاربهاران، اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت خودروهای ایرانی در هفته جاری به علت وارداتی بودن برخی از اجناس اولیه آن و تحریم ها می باشد یعنی ما خودروی صددرصد ایرانی نداریم.
وی افزود: اگر واقعا اتومبیل ساخت داخل دارای قطعات داخلی و غیروارداتی بود قیمت مناسب تری در بازار داشت و نوسان قیمت مشاهده نمی شد.
وی ادامه داد: اینکه قیمت ها هر چند روز از کنترل خارج شده و بالا می رود دلیل بر ضعف اقتصادی و عدم کنترل توسط دولت است و باید موشکافانه بررسی شود.
کارشناس اقتصادی عنوان کرد: این خودروهای معمولی هم در اکثر خانواده ها قابل خریدن نیست حتی خودروی پژو ۲۰۰۸ که اواخر سال گذشته رونمایی شد با قیمت ۱۰۰ میلیونی نمی تواند در سبد خرید خانواده های دارای درآمد میانگین جامعه جای بگیرد.
وی تشریح کرد: اگر کارشناسان و مهندسان ایرانی با تولید قطعات داخلی و استفاده از جنس اصلی به تولید خودرو بپردازند یقینا با قیمت کمتری خودرو در بازار وارد شده و هر ایرانی به راحتی صاحب خودروی ارزانتر و باکیفیت تر می شود.
وی اذعان کرد: تا چند ماه گذشته خبرها حاکی از خارج شدن پراید و پژو از چرخه تولید به علت عدم امنیت کافی آن بود ولی امروز به صورت تصاعدی قیمت گذاری می شود و این یعنی زد و بندهایی در کار است که نیاز به بازنگری دارد.
​وی تصریح کرد: خط تولید پراید باید 14 سال قبل متوقف می شد به طوریکه طبق قانون خودروها بعد از 10 سال ساخت نباید در چرخه تولید باشند و این نقض قانون با عدم کنترل قیمت ها رابطه عجیبی را به خود اختصاص داده است.
​انتهای خبر/


کد مطلب: 450241

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450241/قیمت-های-خودروهای-ایرانی-کنترل-خارج-شده-عدم-امنیت-پراید-پژو-سوانح-رانندگی-مرگبار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir