فروش لوازم التحریر تولید داخلی در چابهار دارای ضعف است/ ورود اقلام چینی در حیطه لوازم التحریر چابهار

22 شهريور 1396 ساعت 12:36

باتوجه به اینکه واردات در منطقه آزاد چابهار باعث ورود کالاهای چینی به بخش لوازم التحریر شده است می پسندد تا بخش خصوصی برای برپایی نمایشگاه تحریر و فروش تولید داخل وارد عرصه تقاضای مشتری شود.


به گزارش چهاربهاران، دولت باید با دادن تسهیلات بدون بهره به تولیدکنندگان داخلی، کشور را از برون رفت اقتصاد مقاومتی رها سازد به نحوه ای که دیده می شود برخی کالاهای تحریر تولید داخل دارای قیمت بیشتر و کیفیت کمتر می باشند و کالای چینی که از فاصله ای دور به داخل کشور وارد شده است دارای هزینه کمتری می باشد و این درد است برای مردم و کشور که باید در آن موشکافانه تعقل و عمل کرد.

در اکثر شهرها، برای دسترسی آسان مردم به نوشت افزار و ملزومات مدرسه، نمایشگاه های پاییزه و یا نمایشگاه های اختصاصی عرضه مستقیم لوازم التحریر، نوشت افزار، کیف و کفش و پوشاک مدارس گشایش می یابد.

در بحث تولیدات ملّی از مرحله تولید تا عرضه کالا که بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی را در برمی گیرد، فقدان بستری مناسب که هم زمان پاسخگوی نیازهای علمی، تبلیغاتی و محتوایی جامعه باشد کاملا احساس می شود و به نظر می رسد که قدم برداشتن در مسیر یافتن راهکاری مناسب و به دور از هیاهو وآشفتگی های اقتصادی امری ضروری و در عصر حاضر، جهادی عظیم در حوزه اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

حسن نوروزی در گفت و گو با چهاربهاران، اظهار کرد: مسلمأ فروش تولید داخل به علت بدون واسطه فروش باعث رونق اقتصادی کشور شده و تاثیر بسزایی در جلوگیری از برون رفت هزینه های داخلی کشور دارد.

وی افزود: امسال با کمک های سپاه پاسداران، منطقه آزاد، بانک سامان و بانک آینده بسته های لوازم التحریر بالغ بر ۱۰ هزار بسته را با همراهی موسسات مردم نهاد برای دانش آموزان دارای ضعف مالی خانواده تهیه و آماده به پخش کنیم.

رئیس آموزش و پرورش چابهار عنوان کرد: اداره صنعت و معدن و اصناف برای ساماندهی و فروش لوازم التحریر در سال تحصیلی جدید برنامه ریزی خوبی با هدف اقتصاد مقاومتی داشته باشند و این مهم قطع به یقین علاوه بر رساندن بدون واسطه تحریر به دانش آموز باعث درون رفت هزینه های کشور می شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: امید است با همت بخش خصوصی در ورود به فروش لوازم التحریر تولید داخل و توصیه به خانواده ها برای خرید نوع داخلی؛ گامی حتی کوچک در توسعه اقتصادی کشور برداریم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450235

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450235/فروش-لوازم-التحریر-تولید-داخلی-چابهار-دارای-ضعف-ورود-اقلام-چینی-حیطه

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir