۰
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

ترانزیت 600 هزار تن سنگ مرمر از افغانستان به گوانجوی چین از طریق بندر چابهار

مدیر کل بنادر و ترانزیت 600 هزار تن سنگ مرمر از افغانستان به گوانجوی چین از طریق بندر چابهار و ترانزیت گندم اهدایی کشور هند به افغانستان نقطه عطف و موید رونق ترانزیت از مسیر چابهار می باشد.دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون
ترانزیت 600 هزار تن سنگ مرمر از افغانستان به گوانجوی چین از طریق بندر چابهار
به گزارش چهاربهاران، بهروز آقایی در نشست با هیأت عالی رتبه قندهار با بیان جایگاه و موقعیت جغرافیایی ویژه چابهار ضمن تشریح مزیت ها و قابلیت های بندر چابهار اظهار کرد: بندر چابهار فاکتور اصلی توسعه روابط تجاری و پل ارتباطی افغانستان به کشورهای حوزه اقیانوس هند، دریای عمان، خلیج فارس و شرق آفریقا است. 
وی افزود: بندر چابهار نزدیک ترین، کم هزینه ترین و امن ترین مسیر برای انتقال کالاهای ترانزیتی افغانستان می باشد بطوریکه تخفیفات بندر چابهار در عوارض بندری، تخلیه و بارگیری، هزینه های انبارداری و تخفیفات اختصاصی از اقدامات تسهیل ترانزیت برای تجار بوده است.
وی ادامه داد: تبدیل بندر چابهار به منطقه ویژه اقتصادی، بهره مندی از سبد تسهیلات تشویقی و ایجاد خطوط مستقیم کشتیرانی 3 فاکتور مهم جهت کاهش هزینه و زمان می باشد. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ضمن معرفی تجهیزات فعلی بندر که سال گذشته از شرکت لیبهر آلمان خریداری گردیده از ورود پارت دوم تجهیزات از شرکت کالمار فنلاند در روز 23 شهریور ماه امسال خبر داد.
 در ادامه معاون امنیتی انتظامی استانداری ضمن برشمردن مزایای مسیر چابهار عنوان کرد: با توجه به تأکیدات استاندار سیستان و بلوچستان تشکیل کارگروه مشترک حمل و نقل ایران و افغانستان، همکاری در کاهش هزینه های سوخت و تشکیل کمیسیون ویژه راه اندازی خط زرنج-چابهار در دستور کار قرار داده شده است.
 وی امکانات ترمینال یخچالی را یکی از قابلیت های بندر چابهار در ترانزیت میوه جات و محصولات کشاورزی افغانستان معرفی کرد که با نصب تجهیزات X-RAY در درب های  بندر چابهار تسریع در ورود و خروج کالا علی الخصوص کالاهای فاسدشدنی، این زنجیره کامل تر خواهد شد.
ژنرال زلمی ویسا والی قندهار در خاتمه ضمن تشکر و قدردانی، همکاری های دوسویه و  افزایش مبادلات تجاری، اقتصادی در جهت منافع دو کشور را خواستار و در جهت افزایش مناسبات تجاری اظهار امیدواری کرد.
شایان ذکر است هیأت همراه والی قندهار متشکل از رئیس توسعه شهری قندهار، مشاور مقام ولایت، معاون اتاق تجارت و صنایع ولایت قندهار، معاون اتاق تجارت ولایت قندهار، جمعی از تجار افغانستان، نماینده دفتر وزارت خارجه افغانستان در قندهار و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در افغانستان بوده که در این بازدید معاون امنیتی و انتظامی استانداری نیز هیأت مذکور را همراهی می نمود.
 این بازدید با هدف شناسایی ظرفیت های بندر چابهار، امکانات و تجهیزات بندری، فرصتهای سرمایه گذاری و توسعه همکاری های اقتصادی در زمینه های واردات، صادرات و ترانزیت کالا  از مسیر بندر چابهار صورت پذیرفت.
انتهای خبر/

 
 
 
 
 
 
 
 
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۶
کد مطلب: 450231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *