۰
معاون بنادر و دريانوردي در یازدهمین جلسه اتاق فکر بندر چابهار:

اولویت بندر چابهار در جذب سرمایه گذار بجهت افزایش ترافیک بار و کالا/ ضرورت راه اندازی ترمینال مواد معدنی و صادرات در بندر اقیانوسی

معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي با بیان اینکه افزایش ترافیک بار و کالا اولویت نخست راه‌اندازی بندر چابهار است، گفت: درنظرگرفتن مشوق‌های خدماتی نیز زمینه را برای جذب سرمایه‌گذار در بندر چابهار فراهم می‌کند.
اولویت بندر چابهار در جذب سرمایه گذار بجهت افزایش ترافیک بار و کالا/ ضرورت راه اندازی ترمینال مواد معدنی و صادرات در بندر اقیانوسی
به گزارش چهاربهاران، یازدهمین جلسه اتاق فکر توسعه بندر چابهار با حضور معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیران کل استانی مرتبط، خطوط کشتیرانی، تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در این جلسه از امضاء توافق نامه ای با طرف های خارجی سرمایه گذار در بندر چابهار خبر داد که حضور این شرکت ها را قبل از اجرایی شدن قرارداد در بندر چابهار تسریع می‌کند.

جلیل اسلامی ضمن برشمردن اولویت بندر چابهار در جذب سرمایه‌گذار به دلیل افزایش ترافیک بار و کالا،  بر احصاء مشوق های خدماتی به صاحبان کالا توسط بخش های دولتی، تسهیل و تسریع در فرآیندها و اقتصادی نمودن مسیر چابهار تأکید و از راه های ارتقاء و افزایش کالا دانست.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین امضاء توافق نامه بین معاون وزیر حمل و نقل هند و معاون وزیر راه و شهرسازی را نویدبخش اهمیت پیشرفت بندر چابهار بیان کرد.

اسلامی ضمن تشکر از مسؤولان سیستان و بلوچستان به دلیل پیگیری امور مربوط به بندر چابهار گفت: تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار به منطقه ویژه اقتصادی از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است که در حال پیگیری برای تحقق آن هستیم.

وی در ادامه از افتتاح فاز اول طرح و توسعه بندر شهیدبهشتی با حضور ریاست محترم جمهور در آتیه نزدیک خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان ادامه داد: طراحی مدل و چارچوب دقیق جهت تخفیف چشمگیر تعرفه های صادرات از طریق بندر چابهار در دستور کار قرار داده شده است.

در این جلسه دکتر طهرانی ضمن تحلیل بازار سنگ آهن جهان و برشمردن قابلیتها و پتانسیل های بندر چابهار در صادرات و ترانزیت مواد معدنی، ضرورت راه اندازی ترمینال مواد معدنی و صادرات از این بندر اقیانوسی را مورد توجه و تأکید قرار داد.

دکتر سلیمانی از دیگر سخنرانان در این هم اندیشی، تبدیل بندر چابهار و گوادر در پاکستان را به عنوان یکی از پتانسیل های آتی در رونق اقتصادی مردم ایران و پاکستان دانست.

 در ادامه بخش های خصوصی، خطوط کشتیرانی و تجار به ذکر موانع و راهکارهای ایجاد ترافیک دریایی و کالایی پرداختند.

در پایان معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشکر از راه اندازی اتاق فکر بندر چابهار در این سطح، خواستار فعالیت هر چه بیشتر بخش های خصوصی شد و تاکید نمود در جلسه آتی فرآیند تجاری نمودن فعالیتها در بندر چابهار در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 450227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *