سیستان و بلوچستان ۱۳ بازارچه مرزی مصوب دارد

19 شهريور 1396 ساعت 15:34

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان بر اساس مصوبه هیات دولت ۱۳ بازارچه مرزی مصوب دارد.


نادر میرشکار پیش از ظهر امروز در کارگروه ویژه استان های مرزی کشور که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان بر اساس مصوبه جدید هیات دولت دارای ۱۳ بازارچه مرزی مصوب است که در حال حاضر ۷ بازارچه در امر صادرات و واردات کالا فعال هستند.
وی افزود: از مجموع بازارچه های مصوب ۶ بازارچه در مرز مشترک با افغانستان و ۷ بازارچه در مرز مشترک با پاکستان قرار دارند و باید در مبادلات مرزی ابتدا معیشت مرزنشینان مد نظر قرار گیرد .
وی افزود: بازار چه های مرزی نقش مهمی در ایجاد رونق و تحرک اقتصادی در مرزها و حتی کشور ایفا می نمایند و بدون وجود بازارچه ها، توسعه اقتصادی مرزی قابل تصور نیست و حجم مبادلات بازارچه های مرزی نشان دهنده نقش مهم این واحدها در توسعه صادرات و بازرگانی استانهای مرزی قلمداد می شود.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه های مرزی استان هم اینک از فعال ترین بازارچه های مرزی کشور می باشند به طوری که در سال گذشته ۵۵ درصد کل صادرات ۴۸۳ میلیون دلاری استان از طریق بازارچه های مرزی صورت پذیرفته است .
وی آمار جمعیتی مرزنشینان استان را ۳۹۸ هزار و ۹۶۸ خانوار که حدود یک میلیون و ۳۳۵ هزار نفر می باشند اعلام کرد.
وی ارتقاء سهم حجمی واردات مرزنشینان،امکان تمدید کارتهای مبادلات مرزی از ۳ سال به ۵ سال، افزایش حجم واردات کالا در مناطق محروم،اعمال معافیت مالیاتی برای تعاونی های مرزنشین و امکان خروج ۵۰ درصد از کالاهای مرزنشینان از استان با لحاظ معافیت مالیاتی را از کارگروه ویژه استانهای مرزی خواستار شد.


کد مطلب: 450214

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450214/سیستان-بلوچستان-۱۳-بازارچه-مرزی-مصوب

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir