۰

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان خسارت به مددجویان حادثه دیده سیستان و بلوچستان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: امسال یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون به خانوارهای روستایی زیرپوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان که واحدهای مسکونی آنها در آتش سوزی و سیل اخیر آسیب‌دیده پرداخت‌ شد.
پرداخت بیش از یک میلیارد تومان خسارت به مددجویان حادثه دیده سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران، اسماعیل بذرافشان، گفت: بیمه حوادث یکی از اقدامات این نهاد برای کاهش مشکلات جامعه مددجویی در وقوع حوادث طبیعی و جبران خسارت های آن است.
 وی افزود: با تلاش کارشناسان این نهاد در پی وقوع سیل چند ماه گذشته و بررسی خسارت و آسیب‌های وارده به زمین‌های زراعی، باغات، دام‌ها  و مسکن مددجویان تحت حمایت حدود ۹۶۰ میلیون تومان به خسارت دیدگان تعلق گرفت.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان ادامه داد: هزینه خسارت‌ به منازل مسکونی، خطرحریق، انفجار و بلایای طبیعی به‌طور کامل به خانوارهای تحت حمایت ارائه می‌شود.
بذرافشان با اشاره به پرداخت خسارت بلایای طبیعی شامل سیل و طوفان به هزار و ۱۳۷ خانوار تحت حمایت، مطرح کرد: پس از وقوع سیلاب و وارد شدن خسارت به خانه‌های مسکونی مددجویان در شهرستان‌های جنوب استان همچون ایرانشهر و نیکشهر در مرحله نخست تسهیلات بلاعوض و کمک‌های موردی برای خرید اقلام ضروری موردنیاز این افراد و خانوارهای غیر مددجو به‌ ویژه در روستاها اختصاص‌یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۴۱ میلیون برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از آتش‌سوزی در اختیار مددجویان قرار گرفته است، گفت: در مجموع از محل دریافتی بیمه و کمک‌های کمیته امداد یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون برای جبران خسارات وارده ناشی از سیل و آتش‌سوزی به  منازل مددجویان آسیب‌دیده پرداخت شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان بابیان اینکه تأمین حداقل اقلام ضروری زندگی ساکنان مناطق محروم با ضریب بالای محرومیت در اولویت کمیته امداد است، یادآور شد: تاکنون با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمینه خرید یک هزار لوازم سرمایشی شامل پنکه، ۴۶۸ دستگاه کولرآبی و ۴۸۰ دستگاه یخچال فراهم  و در دو مرحله بین نیازمندان استان توزیع‌شده است.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات ویژه به مناطق محروم تا پایان سال‌جاری با گستردگی بیشتر ادامه دارد، افزود: همچنین ۱۵ دستگاه کولرگازی، 706 مخزن ذخیره آب در مرحله اول و یک هزار و ۴۰۰ تانکر در مرحله دوم در اختیار مددجویان قرارگرفته است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 450213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *