۰
امام جمعه شهرستان چابهار در جشن بزرگ غدیر؛

عید غدیرخم عیدالله‌اکبر، عید آل محمد والاترین عید اسلامى ‏است/ تمسک به ولایت علی (ع) چراغ رهایی از ظلمات است

امام جمعه شهرستان چابهار گفت: پیام غدیر به مسلمانان این بود که امت اسلامی و مسلمانان در هیچ مقطعی از تاریخ نباید بدون ولایت و رهبری باشند.
عید غدیرخم عیدالله‌اکبر، عید آل محمد والاترین عید اسلامى ‏است/ تمسک به ولایت علی (ع) چراغ رهایی از ظلمات است
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم و دهه امامت ولایت اظهار کرد: غدیر یکى از روزهاى مهم در تاریخ زندگى پیامبر اسلام (ص) و مهمترین حادثه در تاریخ اسلام است.
وی در باب واقعه غدیر خم افزود: عید غدیر خم بزرگترین عید الهی است و این عید، عیدالله‌اکبر و عید آل‌محمد و ارزشمند‌ترین و والاترین عید اسلامى ‏است و باید این روز را گرامی بداریم.
امام جمعه چابهار در ادامه با بيان اينكه عيد غدير متعلق به همه مسلمان است بیان کرد: در روایات زیادی از آن زمان تا حالا درباره غدیر و ارزش آن صحبت کرده اند، غدیر مسئله ای است که هم در روایات شیعه و هم سنی نقل شده است.
حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد:  پيامبر علي را بر حق دانست حضرت محمد (ص) فرمود خداوند ، قرآن و پيامبران برحق است و علي توهم بر حق هستي، این گفته های حضرت محمد (ص) شخصيت علي را نشان داد.
وی ادامه داد: همه مسلمانان با تمسک به ولایتی که خداوند به وسیله آن حجت را بر بندگان تمام کرد از ظلمات رهایی پیداکنند و به فلاح برسند.
خطیب نمازجمعه چابهار با اشاره به تفسیر های مختلف از غدیر گفت: اگر واقعه غدیر درست تفسیر و تبیین شود مایه وحدت همه امتهای اسلامی خواهد بود؛ شخصیت حضرت علی (علیه السلام) مورد اتفاق همه مسلمانان شیعه و سنی است و عید غدیر عید وحدت و برادری بین همه امت اسلام است.
وی اذعان کرد: تمسک به قرآن و ولایت به اهل بیت تنها راه سعادت بشر است و بکار نبردن یکی از آنان کج فهمی در دین را در  پی خواهد داشت  کما اینکه می بینیم مشکلاتی که در حال حاضر در کشورهای اسلامی به وجود آمده نتیجه کج فهمی دستورات قرانی است.
 
 
 
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 450203
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *