بی خیالی یا بی نظارتی بر قیمت ها

عدم اطلاع مسئول مربوطه از قیمت گوسفند یک روز مانده به عید قربان

9 شهريور 1396 ساعت 10:54

برخی از مسئولان چابهار از قیمت گوسفند یک روز مانده به عید قربان بی خبرند و قیمت های احتمالی پیشنهاد می کنند.


به گزارش چهاربهاران، قیمت هر کیلو گوشت بدون استخوان گوسفند در چابهار بصورت تصاعدی در شرایط عادی تا ۳۸ هزار تومان می رسد لذا با فرارسیدن عید سعید قربان نظارت ها و تعیین نرخ ها بر دام مستلزم توجه بیشتر مسئولین است.
رئیس اداره صنعت و معدن چابهار یک روز مانده به عید قربان از هزینه هر کیلو گوشت گوسفند با شک و تردید سخن می گوید و هیچ اطلاع دقیقی از وضعیت قیمت گوشت گوسفند در بازار دام زنده ندارد.
هادی اکبری در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: مکان مشخص شده برای فروش گوسفند در جنب کشتارگاه ورودی شهر از محور راسک قرار دارد و قیمت گوشت قبل از عید و بعد از عید قربان متفاوت است به طوریکه احتمالا قیمت هر کیلو گوشت ذبح شده گوسفندی در چابهار ۳۳ هزار تومان باشد.
بدیهی است مدیر ارشد دستگاه اجرایی و نظارتی بر قیمت ها در شهرستان؛ اگر نظارت کافی بر امور و اقلام ندارد حداقل قیمت مشخص و معینی را تعیین کند حتی اگر قادر به کنترل بازار نباشد.
با توجه به اینکه اکثرا در چابهار بز خرید و فروش می شود و به اصطلاح به علت هوای رطوبتی گوشت بز به علت خاصیت سردانگی برای بدن بهتر است لذا بازار فروش دام به این نوع حیوان گسترده شده است.
رئیس جهاد کشاورزی چابهار در گفتگو با چهاربهاران، گفت: در خصوص کم و کاست بز و گوسفند مشکلی وجود ندارد و بازار کنترل شده است به طوریکه تاکنون هیچ گزارشی در خصوص کمبود بز در بازار اعلام نشده است و مردم می توانند به راحتی خرید کنند.
غلامحسین بامبری افزود: در خصوص قیمت ها اطلاعی در دسترس نیست و قیمت گذاری بز، گوسفند و احشام دیگر بر عهده اداره صنعت و معدن می باشد ولی بازار فروش چابهار با کمبود دام مواجه نیست.
متاسفانه عدم تعیین نرخ مصوب توسط نهاد نظارتی در چابهار باعث خودسری و منفعت طلبی فروشندگان با توجه به نیاز مردم برای خرید احشام در انجام فریضه الهی می شود لذا چنین بی توجهی و اهمال در خصوص توجه به بازار احشام، آن هم یک روز مانده به عید قربان از جانب یک دستگاه نظارتی سوال برانگیز است.
​با توجه به تحریم های پیش آمده، وجود افراد زیرخط فقر و تنگدست در چابهار، می طلبد تا حداقل مسئولان مربوطه به وظایف خود بهتر عمل کرده و نظارت مناسب بر قیمت های بازار داشته باشند.
انتهای خبر/


کد مطلب: 450148

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450148/عدم-اطلاع-مسئول-مربوطه-قیمت-گوسفند-یک-روز-مانده-عید-قربان

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir