۰

۲۰۹ سبد‌ غذایی برای رفع سوءتغذیه بین مادران باردار سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود

معاون کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال جهت اجرای طرح بهبود تغذیه و امنیت غذایی ۲۰۹ سبد‌ مواد غذایی بین مادران باردار و شیرده استان توزیع می‌شود.
۲۰۹ سبد‌ غذایی برای رفع سوءتغذیه بین مادران باردار سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود
به گزارش چهاربهاران، اسماعیل بذرافشان اظهار داشت: امسال در حوزه حمایت و سلامت خانواده برنامه امنیت تغذیه با رویکرد فعالیت و کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده در نظر گرفته‌ شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ارتقای وضعیت تغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند شهری دچار سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد است، افزود: رویکرد اصلی این نهاد ایجاد نگرش و ترویج تغذیه سالم در مادران باردار و شیرده با شعار "عقل سالم در بدن سالم" است.
وی با اشاره به توزیع 209 سبد غذایی میان جامعه هدف تحت حمایت سطح استان، ادامه داد: سبدهای غذایی ویژه مادران باردار بوده که از ابتدا ماه چهارم بارداری آغاز شده و پس از زایمان به مدت 24 ماه مشمول این طرح قرار دارند تا بدین ترتیب دوره بارداری موفقی را سپری کنند. چنانچه مادران باردار شیرده روستایی تحت پوشش برنامه سبد غذایی هیچ‌گونه سازمان و بنیاد حمایتی قرار نداشته سبد غذایی به این دسته از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تعلق می‌گیرد.
 بذرافشان با اشاره به اینکه جمعیت هدف این برنامه شامل زنان باردار و شیرده نیازمند شهری دچار سوءتغذیه است، مطرح کرد:  فرآیند شناسایی و معرفی نیازمندان از طریق مددکار خانواده انجام می‌شود و شامل مراحل تأییدیه معتبر توسط ماما، پزشک خانواده یا پزشک متخصص زنان به جهت شناسایی مادران باردار است.
 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: همچنین به جهت آشنایی هرچه بیشتر مادران باردار و شیرده کلاس‌های آموزش سلامت در زمینه مراقبت دوران بارداری و شیردهی با همکاری مراکز بهداشت در سطح استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 450110
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *