۰

طوفان، گرد و خاک، حرکت شن‌های روان و کاهش دید منطقه سیستان را فرا می‌گیرد

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز تا یکشنبه هفته آینده طوفان، گرد و خاک، حرکت شن‌های روان و کاهش دید منطقه سیستان را فرا می‌گیرد که سبب اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود.
طوفان، گرد و خاک، حرکت شن‌های روان و کاهش دید منطقه سیستان را فرا می‌گیرد
به گزارش چهاربهاران، علی ملاشاهی اظهار داشت: پیرو بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی در ادامه وزش بادهای 120 روزه سیستان، با توجه به تقویت ناپایداری‌های جوی در نیمه شرقی کشور، از امروز تا روز یکشنبه هفته پیش رو در شهرهای شمالی استان شاهد تشدید سرعت وزش باد خواهیم بود که کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را نیز در پی خواهد داشت.
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: پیش‌بینی می‌شود اوج شدت وزش باد روزهای جمعه و به ویژه شنبه رخ دهد، بنابراین روزهای جمعه و شنبه باد شدید همراه با گرد و خاک و در برخی نقاط به ویژه شهرستان‌های زهک و هیرمند طوفان، گرد و خاک و حرکت شن‌های روان را به دنبال خواهد داشت و منجر به اختلال های موقت در ترددهای جاده های  شمالی استان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر روز جمعه تا روز یکشنبه نفوذ گرد و غبار به نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان منجر به کاهش دید در این مناطق خواهد شد، همچنین در این مناطق در این مدت در برخی ساعات باد و گرد و خاک با شدت کمتر انتظار می‌رود.
ملاشاهی با اشاره به اینکه از فردا دمای هوا در نیمه شمالی استان 2 تا 4 درجه در طول روز کاهش می‌یابد، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای 16 درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و دلگان با حداکثر دمای 45 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 450090
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *