سرپرست معاونت سیاسی،اجتماعی فرمانداری چابهار در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان:

اعتیاد به مواد مخدر یکی از جدی‌ترین معضلات اجتماعی است/ اعتیاد متعلق به بازه زمانی خاصی نیست

1 شهريور 1396 ساعت 10:56

سرپرست معاونت سیاسی،اجتماعی فرمانداری چابهار گفت: مواد مخدر به عنوان معضلیست که متعلق به بازه زمانی خاصی نیست و از دیرباز زندگی افراد را تحت الشعاع خود قرار داده است .


به گزارش چهاربهاران، محمد دهمرده با اشاره به معضل اعتیاد که نه تنها مشکل فرد بلکه یک جامعه را درگیر خود می کند اظهار كرد: هرچه سريعتر بايد یک برنامه جامع و کامل برای مقابله با پیشگیری از اعتیاد در جامعه و خانواده ها عملياتي كرد.
وی بیان کرد: امروز مسأله اعتیاد به مواد مخدر به‌صورت یک مشکل جهانی و همگانی درآمده است و به‌دنبال آن گرایش جوانان به مواد مخدر از جمله یکی از دغدغه های اساسی کشورها و مخصوصا کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته به شمار می آید.
وي همچنین از رابطه مستقیم اعتیاد با وقوع جرم گفت و افزود: متاسفانه اکثر سرقت های غیر سازمان یافته ایی که صورت می گیرد توسط افرادی اتفاق می افتند که دچار این بلای خانمان سوز هستند.
 
دهمرده گفت : برای پیش گیری و مقابله با اعتیاد باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، تشکل های مردمی و NGO ها استفاده کرد ، كه در این بین نمی توان از ظرفیت بی بدیل علماء غافل شدو مهمترین ابزار مبارزه و ممانعت برای ورود جوانان به دام این بلا حل بحران بیکاری است.
وی در پایان از همکاری و هماهنگی بین بخشی گفت، که برای مقابله و ریشه کن شدن این معضل اجتماعی بایستی متحد و زنجیره ایی عمل کرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 450076

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450076/اعتیاد-مواد-مخدر-یکی-جدی-ترین-معضلات-اجتماعی-متعلق-بازه-زمانی-خاصی-نیست

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir