۰

حاشیه نشینی مشکل اصلی روستا/ روستای کمب باید زیر مجموعه منطقه آزاد چابهار قرار گیرد

نماینده استان سیستان وبلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت : دو سوم روستای کمب را حاشیه نشینان تشکیل می‌دهند که به دلیل قرار نداشتن این روستا در حوزه منطقه آزاد چابهار سازمان مناطق آزاد نمی‌تواند به این روستا بودجه بدهد.
حاشیه نشینی مشکل اصلی روستا/ روستای کمب باید زیر مجموعه منطقه آزاد چابهار قرار گیرد
به گزارش چهاربهاران، روستای کمب 20000 هزار نفر جمعیت دارد که تنها توسط یک دهیاری اداره می‌شود. مسئولین شهر چابهار سال هاست که پیگیر انتقال این روستا به چابهار هستند تا بتوانند از طریق شهرداری به مشکلات کمب رسیدگی کنند، اما با مخالفت هایی روبرو می‌شوند.
عبدالوحید باشنده افزود: دو سوم روستای کمب را حاشیه نشینان تشکیل می‌دهند که به دلیل نبود این روستا در حوزه منطقه آزاد چابهار سازمان مناطق آزاد نمی‌تواند به این روستا بودجه بدهد.
 نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها گفت: این روستا به دو بخش تقسیم می‌شود؛ افرادی که در روستا ساکن هستند و مردمانی که در حاشیه روستا زندگی می‌کنند مثلا در برق رسانی تا حدودی می‌توان گفت روستاییان طبق اقداماتی که خود انجام داده اند برق دارند ولی حاشیه نشینان  فاقد برق هستند .
باشنده تصریح کرد: در بحث هایی مانند آموزش و پرورش علاوه بر اینکه حاشیه نشین‌ها مدرسه‌ای ندارند  بلکه ساکنان روستا نیز با کمبود فضای آموزشی مواجهه هستند.
 وی ادامه داد: اگر روستای کمب زیر نظر منطقه آزاد چابهار قرار گیرد شهرداری این سازمان موظف است به  تمامی این مشکلات رسیدگی کند.
نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: علاوه بر این، روستای پافک در شهرستان قصر قند نیز وضعیتی مشابه به کمب دارد که اکثر ساکنان این روستا حاشینه نشین هستند و این در حالی است که فرمانداری قصر قند نیز هیچگونه اقدامی را برای ساماندهی حاشیه نشینان انجام نداده است.
وی خاطرنشان کرد: طبق آمار بیشترین حاشیه نشینان در استان سیستان و بلوچستان وجود دارند که باید مسئولین، طرح ساماندهی حاشیه نشینان را هرچه سریع تر در کل کشور خصوصا در استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآورند.
 
انتهای پیام/
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 450055
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *