۰
امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) چابهار:

حمایت از صنایع کوچک برای رسیدن به اشتغال گامی به سوی اقتصاد مقاومتی است

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) چابهار گفت: برای رسیدن به تولید و اشتغال و ارتقای کیفیت داخلی لازم است از صنایع کوچک و خانگی حمایت شود.
حمایت از صنایع کوچک برای رسیدن به اشتغال گامی به سوی اقتصاد مقاومتی است
به گزارش چهاربهاران، با توجه به اینکه بخش عمده ای از واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی، صنایع کوچک محسوب می شوند، حمایت از بنگاه های تولیدی کوچک از طریق اعطای تسهیلات مالی، برگزاری دوره های آموزشی، اجرای تورهای صنعتی، اعزام هیئت های تجاری و صنعتی به نمایشگاه های داخلی و خارجی از جمله مهمترین برنامه ها و اولویت ها باید باشد.

در حال حاضر صنایع کوچک و متوسط بیش از 96 درصد صنایع کل کشور و حدود 50 درصد از اشتغال کشور را در برگرفته و حمایت از صنعتگران و کارآفرینان شاغل در صنایع مذکور به نحوی حمایت از ایجاد اشتغال صنعتی پایدار و گسترش عدالت اجتماعی در همه مناطق به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

در عصر توسعه نقش آفرینی صنایع کوچک قرار داریم، یک چهارم اشتغال کل جهان و یک سوم مجموع سرمایه گذاری ها در صنایع کوچک است. صنایع کوچک با توجه به سرمایه اولیه پایینی که نیاز دارد، فشار مالی سنگینی به دولت وارد نمی کند اما در مقابل ظرفیت اشتغالزایی بالایی دارد.

حجه الاسلام والمسلمین برومند رازیانی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: آن چیزی که در جامعه اشتغال ایجاد می کند و طبقات پایین را بهرمند می کند صنایع کوچک هستند که باید دولت این صنایع را تقویت کند که علاج رکود اقتصادی همین صنایع کوچک هستند.

وی ادامه داد: مسئولین باید به تبین اهمیت بومی سازی این صنایع بپردازند.

امام جماعت مسجد چابهار افزود: در تمامی کشور تقریبا کارگاه های کوچک و صنایع کوچک رو به تعطیلی هستند و این یک خطر بزرگ است.

وی گفت: این درحالی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند" که دشمن وارد جنگ اقتصادی شده است صنایع کوچک درحال تعطیلی است و واردات افزایش یافته است."

حجت السلام رازیانی بیان کرد: ایشان در همین راستا به دولت مردان توصیه کردند در عرصه اقتصاد باید جواب کوبنده به دشمنان بدهند.

انتهای پیام/
 
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب: 450039
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *