۰
شهردار کنارک:

احداث پارک 34 هکتاری کنارک نیازمند مشارکت منطقه آزاد چابهار است

شهردار کنارک در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: احداث پارک 34 هکتاری کنارک نیازمند مشارکت و مساعدت منطقه آزاد چابهار است تا سرانه اندک فضای سبز این شهر ساحلی به میانگین کشوری نزدیک شود.
احداث پارک 34 هکتاری کنارک نیازمند مشارکت منطقه آزاد چابهار است
به گزارش چهاربهاران، محمدیونس حقانی اظهار کرد: شهر ساحلی کنارک باوجود جاذبه های فراوان از کمترین سرانه فضای سبز برخوردار است بطوریکه هم اینک فقط سرانه فضای سبز در این شهر سه متر و 80 سانتی مترمربع است.
وی افزود: این در حالی است که سرانه میانگین فضای سبز در کشور 12 مترمربع و میانگین استان سیستان وبلوچستان 6 مترمربع است.
وی بیان کرد: برای افزایش شاخص سرانه فضای سبز در شهر کنارک در سالهای گذشته به منطقه آزاد چابهار پیشنهاد شده است با صرف حداقل 10 میلیارد تومان پارک 34 هکتاری ساحلی احداث کند.
شهردار کنارک ادامه داد: این پارک ساحلی شامل پلاژ ساحلی، امکانات و زمین های ورزشی، تفریحات دریایی و ورزش های آبی ساحلی، زمین فوتبال، والیبال، جاده سلامت، دوچرخه سواری، فضای سبز، امکانات تفریحی و بازی های کودکان است.
حقانی با بیان اینکه ساحل شهر کنارک با رها شدن قایق های ماهیگیری چهره خیلی بدی دارد و حتی تردد در ساحل را با مشکل مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: ساماندهی قایق ها و لنج های صیادی یکی از ضرورت های این شهر است.
وی گفت: احداث دیوار حفاظتی ساحلی نیز از دیگر درخواست های مردم است بطوریکه در سالهای گذشته بر اثر وزش طوفان آب دریا به قسمتی از شهر ورود پیدا کرده و خسارت هایی به خیابان ساحلی و قایق ها وارد کرده است.
وی آسفالت 35 هزار مترمربع از معابر در محدوده زیباشهر و قسمتی از شهر کنارک با 20 میلیارد ریال اعتبار، زیباسازی و بهسازی فضاهای مختلف شهری را از کارهای مهم عنوان کرد که با همراهی و همگامی شورای اسلامی شهر و شهروندان انجام شده است.
وی نفوذ ناپذیری آب در خاک کنارک را یکی از مشکلات مهم عنوان کرد و افزود: آب های سطحی و روان آب های بارندگی تا چندین ماه مردم را با مشکلات جدی رو به رو می کند و نیازاست هر چه سریعتر کانال جمع آوری آب های سطحی و طرح فاضلاب شهری با تخصیص اعتبار لازم تکمیل و بهره برداری شود.
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 450033
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *