۰
فرماندار ويژه چابهار در كارگروه ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري شهرستان:

چابهار آیينه گردشگری در استان/ چابهار باید به عنوان قطب گردشگری جنوب شرق کشور مطرح شود

فرماندار ويژه شهرستان چابهار گفت: چابهار آیينه گردشگری در استان است و باید در آینده نزدیک به عنوان قطب گردشگری جنوب شرق کشور مطرح شود.
1
1
به گزارش چهاربهاران، دکتر ایوب درویشی در كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان که با حضور مدير كل ميراث فرهنگي استان سیستان و بلوچستان، روساي ادارات و نماينده هتل داران در محل سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد، از گردشگری به عنوان حوزه بسیار مهمی یاد کرد و افزود: گردشگری در چابهار اهمیت آن چندین برابر است و با توجه به طرح توسعه سواحل مکران، با ادله های محکم باید بتوانیم از داشته ها و نعمت های خدادادی به نحو احسن استفاده و آنها را به مزیت تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: همانطور که در بخش صنعت از قبیل پتروشیمی و فولاد به امید خدا در آینده نزدیک به عنوان هاب معرفی خواهیم شد، در گردشگری نیز به سمت و سویی حرکت کنیم که به عنوان هاب گردشگری جنوب شرق کشور که این دو نه تنها با هم هیچ منافاتی ندارند بلکه مکمل یکدیگرند برسیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری قابل قياس با بخش صنعت نیست بدین گونه که اگر بخشی از سرمایه گذاری هایی که در صنعت انجام گرفته در گردشگری صورت می پذیرفت یقیناً انقلابی در صنعت گردشگری پدید می آمد.
وی با اشاره به اینکه ما باید تغییر در نوع نگاه به گردشگری را مدنظر قرار دهیم بیان کرد: با وجود ۵۴۰ کیلومتر ساحل زیبا و دیدنی حتی یک شناگاه سالم نداریم و باید زیرساخت های لازم فراهم شود.
درویشی با اشاره به جمعیت ۶۴ درصدی روستایی شهرستان گفت: با این جمعیت و از این ظرفیت میتوان به عنوان بستر بوم گردی استفاده کرد و به طور قطع و یقین آيینه توریسم در استان، چابهار است و باید متناسب با آن کار کرد و نگاه ویژه ای به آن داشت.
فرماندار ویژه شهرستان حمایت از نهادهای خصوصی و NGO ها را بخشی از اصول کار گردشگري دانست و اذعان کرد: باید جهت هماهنگی بین بخش های مختلف، یک برنامه جامع و عملیاتی ترسیم کرد.
دکتر درویشی بیان کرد: ما مشکلات را کتمان نمی کنیم ولی باید آنها را از سر راه برداریم. آموزش نیروی انسانی در این بخش می توان کمک بسیار خوبی به گردشگری کند.
رئیس کارگروه گردشگری شهرستان در پایان گلایه ای از وضعیت پروازهای شهرستان کرد و گفت: باید پروازها ساماندهی و نیاز سنجی های لازم صورت پذیرد و تعداد آنها افزایش یابد.
انتهای پیام/
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 424880
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *