رئیس بهزیستی شهرستان چابهار:

شهرداری سرپناه شبانه را بیشتر حمایت کند/نیروی انتظامی معتادین سطح شهر را به سرپناه ها تحویل دهد/ بهداشت و درمان چابهار نظارت بیشتری بر عرضه داروهای ترک اعتیاد کمپ های خود داشته باشد

28 مرداد 1396 ساعت 10:03

رئیس بهزیستی چابهار گفت: برای ریشه کن شدن اعتیاد در سطح شهرستان باید نیروی انتظامی، شهرداری و حوزه نظارت بر درمان وارد عمل شوند و با اقدامات بموقع مانع افزایش اعتیاد و زباله گردها در سطح چابهار باشیم.


حسن تاوانه در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: خواسته ما از نیروی انتظامی چابهار برای ریشه کن کردن اعتیاد، جمع آوری متکدیان معتاد و زباله گرد از سطح شهر و تحویل به سرپناه بهزیستی می باشد.
وی افزود: وجود معتادین و زباله گردها در شهر چابهار تاثیر منفی در معیارهایی همچون گردشگری، زندگی مردم، سلامت و رفاهی دارد بنابراین نیروی انتظامی، شهرداری، حوزه نظارت بر درمان و بهزیستی باید اقدامات جدی تری در این خصوص انجام دهند.
وی ادامه داد: شهرداری چابهار اگر مطابق عرف شهرهای کشور نسبت به ایجاد اردوگاه معتادین اقدام کند مسلما می توانیم طبق قانون نگه داری و ترک اعتیاد ۴۵ روزه زباله گردهای معتاد در این اردوگاهها؛ تاثیر مثبتی نسبت به پاکسازی شهر داشته باشیم.
رئیس بهزیستی چابهار اظهار کرد: تاکنون ۱۰ نفر از معتادین بازگشته از اعتیاد توسط شهرداری بکارگیری شده اند و این یک قدم مهم در جهت مبارزه بااعتیاد توسط شهردار بوده است ولی انتظار ما بیش از اینها ست و امیدواریم افراد بیشتری توسط این نهاد بکارگیری شوند.
وی تصریح کرد: ما در میان زباله گردها؛ افرادی داریم که مبتلا به ایدز می باشند و تاکنون چندین بار برای جمع آوری این افراد و انتقال شان به مراکز مبارزه با ایدز به حوزه بهداشت و درمان اعلام کرده ایم تا آمار و اطلاعات این افراد را در سطح چابهار در اختیار بهزیستی قرار دهند ولی متاسفانه بدون جواب مانده ایم.
حسن تاوانه تشریح کرد: در حال حاضر نارضایتی بهزیستی و حتی نیروی انتظامی که چندین بار هم تذکر داده اند، در خصوص نحوه فروش مواد ترک اعتیاد در کمپ ها می باشد؛ این کمپ ها تحت نظر حوزه بهداشت و نظارت بر درمان است و باید اشراف و نظارت بیشتری بر کمپ های خود داشته باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی داروها در این کمپ ها مانند شربت متادون با قیمتی بفروش می رسد که نسبت به بازار کمی پایین تر است که باعث بازگشت معتاد به عرصه موادمخدر می شود که علت آن قیمت پایین تر مواد افیونی در مقایسه با مواد ترک اعتیاد در کمپ ها می باشد و این معضل باید ساماندهی و رفع شود.
این مقام مسئول اذعان کرد: یکی از بحران های دیگری که به علت اعتیاد درگیر آن شده ایم باردار شدن چند زن معتاد و رها شده در سطح شهر می باشد به طوریکه تحت مراقبت کمپ زنان بهزیستی قرار گرفته اند و اینها اثرات جدی نگرفتن زباله گردی و اعتیاد توسط نهادهای سطح شهرستان می باشد.
وی در خصوص توجه بیشتر به جمع آوری و بازپروری زباله گردها گفت: معتادین و زباله گردهای چابهار به ۴ دسته شناسنامه دار، فاقدشناسنامه، بومی و غیر بومی تقسیم می شوند که بازپروری این افراد برای بهزیستی بدون تقسیم بندی انجام می شود و جنبه انسانی دارد؛ لذا افرادی که از شهرهای دیگر به اینجا آمده اند بعد از بازپروری به شهرهای خود بازگردانده می شوند.
حسن تاوانه خاطرنشان کرد: سرپناه ما در حدود ۶۰ نفر گنجایش دارد و در حال حاضر ۳۰ نفر در آن اسکان دارند و خواسته ما از برادران محترم نیروی انتظامی؛ جمع آوری و تحویل زباله گردهای معتاد به این سرپناه می باشد تا بتوانیم جامعه ای سالم تر و بهتر داشته باشیم.


کد مطلب: 424879

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/424879/شهرداری-سرپناه-شبانه-بیشتر-حمایت-کند-نیروی-انتظامی-معتادین-سطح-شهر-تحویل-دهد-بهداشت-درمان-چابهار-نظارت-بیشتری-عرضه-داروهای-ترک-اعتیاد-کمپ-های-خود-داشته-باشد

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir