۰

چابهار نیازمند اقدامات جهشی و فوری/لزومی همکاری مسئولان و مردم در رفع معضلات

شهرستان چابهار كه به اذعان مسئولان استانى و كشورى ميتواند نقطه عطفي در تحول اقتصادى استان و كشور باشد،حال اقتصادى خوبي ندارد.
12
12
به گزارش چهاربهاران، ظرفيت بي نظير و پتانسيل هاى بالاى خدادادى موجب شده تا كشورهاى همسايه و در نگاهى گسترده تر،كشورهاى جهان نگاه ويژه اى به اين منطقه ويژه داشته باشند.
اگرچه با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد تمام هم و غم مسئولان و دست اندركاران بر شناساندن چابهار به جهان بوده اما عوامل بسيارى باعث شده همچنان آنطور كه شايد و بايد تحول ملموسي ايجاد نشود.
از سوي ديگر با ورود صنايع سنگين و سبك و سرمايه گذارى هاى كلان در چابهار دغدغه مهمى ذهن بسيارى از فعالين اجتماعى،مسئولان و مردم را به خود مشغول كرده و آن عدم توسعه شاخص هاى انسانى در شهرستان چابهار.
سالهاست كه مشكل كمبود آب گريبان مردم چابهار و روستاهاى اطراف آن را گرفته به طوريكه شاخص دسترسي به آب شهرستان چابهار در گذشته ٢٩ بوده كه با كاهش منابع آب به عدد ٢١ كاهش يافته و بيش از ٧٠ درصد مردم شهرستان چابهار دسترسي به آب ندارند و از طريق تانكرهاى آب وهزينه سنگين مصارف خود را تامين ميكنند.
موارد مشابه اين معظل باعث شده تا مطالبات مردم شدت بيشتري به خود گرفته به طوريكه همه روزه در فضاى مجازى متون مختلف توسط مردم منتشر شده و خواستار رفع اين مشكلات باشند.
از سوي ديگر ضعف شديد آموزشي و شاخص بسيار پايين فضاى آموزشي در چابهار كه حتى نسبت به شهرستان هاى همجوار نيز پايين تر است  باعث عدم موفقعيت چشمگير دانش آموزان و افت تحصيلي بسيار در اين شهرستان شده است.
بايد خاطر نشان كرد كه در طي چند سال گذشته فعاليت سازمان هاى مردم نهاد و خيرين باعث شده تا مشاركت اجتماعى در رفع معظلات و آسيب هاى اجتماعى با سرعت بيشترى انجام پذيرد و فعاليت هاى داوطلبانه نيز پر رنگ تر شود.
اگرچه اين مهم را بايد پذيرفت كه چابهار به زودى ميزبان مردمي از سراسر كشور و شايد كشورهاى  ديگر خواهد بود و تا تكميل پروژه هاى در دست احداث زمان زيادى باقي نمانده.
لذا بايد با عزم جدى و با حضور همه مردم،مسئولان ،سازمان هاى مردم نهاد اقدامى جهشي براى رفع اين معضلات صورت داد تا عده اى دوباره زير چرخ توسعه بي رحمانه له نشوند.
سيد هومن حسيني
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 424873
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *