۰
رئیس فنی و حرفه ای چابهار:

برگزاری دوره های آموزشی برای اشتغالزایی معتادین ترک کرده

رئیس فنی و حرفه ای چابهار گفت: دوره های آموزشی برای اشتغالزایی معتادین بیکار در جهت کمک به ترک و امید به زندگیشان برگزار می شود.
ضض
ضض
مهرداد اولیایی در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: در مقابل اشتغال، بیکاری وجود دارد که پدیده ای ویرانگر است و تبعات سنگین و منفی اجتماعی به همراه دارد و یکی از این تبعات توسعه و ترویج اعتیاد در جامعه است.
وی افزود: فرد بیکار احساس می کند، فردی زاید در جامعه است که به درد هیچ کار مفیدی نمی خورد و توانایی او برای هیچ کس قابل احترام نیست همچنین احساس تنهایی می کند و از اینکه نمی تواند برای خانواده خود مفید باشد، احساس شرمساری می نماید.
وی ادامه داد: با گذشت زمان امید به زندگی در فرد بیکار کاهش می یابد. زیرا هر انسانی بطور فطری میل به تشکیل زندگی مستقل، پیشرفت و کسب افتخار دارد، اما فرد بیکار همه این انتظارات را بر باد رفته می بیند هر چه روزهای بیشتری می گذرد خوشبختی ها و امیدها به بدبینی و یاس بیشتری تبدیل می شود و در نهایت، نقطه سقوط فرا می رسد.
رئیس فنی و حرفه ای چابهار اذعان کرد: ممکن است فرد دچار سوء تفاهم های روانی شود، در مسیر عصبی بودن قرار گیرد و در نهایت برای نجات خود از وضع موجود و پایان بخشیدن به شرایط ذلت بار کنونی به اعتیاد روی آورد.فرد می داند که اعتیاد راه نجات او نیست، اما اعتیاد را پناهگاه و سنگری می یابد که می تواند عیبها و دردهای خود را پشت آن پنهان سازد.
وی تشریح کرد: با شروع اعتیاد شرایط روزهای اول تشدید می شود و فرد احساس می کند با پیوند دائمی با اعتیاد می تواند از واقعیتهای زندگی فرار کرده و به دنیای مصنوعی نامعلوم اعتیاد پناه ببرد.
وی خاطرنشان کرد: روی آوردن به شادی های مصنوعی و اعتیاد در میان نسل جوان به دلیل روحیه ضعیف این افراد در خصوص شرایط موجود می باشد، که یکی از این شرایط معضل بیکاری است و بسیاری از جوانان دیر یا زود باید واقعیت تلخ آن را بپذیرند، اینکه فردی بیکار و سرگردان در جامعه هستند و همه امیدهای آنها در زندگی نقش بر آب شده است.
مهرداد اولیایی هشدار داد: اعتیاد عوارض هنجارشکن دارد و مهمترین محل اثر موادمخدر بر مغز است بطوریکه در مغز گیرنده هایی وجود دارد كه این مواد بر آنها اثر می كنند.

يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 424722
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *