۰
کارشناس امور سیاسی در گفتگو با چهاربهاران:

نمایش ضعف دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم در ادامه تحریم ها/ وزیرخارجه نباید با استعمارگران مذاکره کند

کارشناس امور سیاسی گفت: عملکرد ضعیف دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم باعث ادامه یافتن تحریم ها شده است
11
11
نوید ژاله در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با انتقاد از عملکرد دولت اظهار کرد: یکی از عوامل این موضوع را سیاست غلط وزیر امور خارجه می‌دانیم چرا که وزارت خارجه تک‌بعدی عمل کرده و تمام توان خود را بر روی برجام قرار داده در حالی که از جنبه‌های دیگر دیپلماسی غافل شده است
وی افزود: با توجه به اینکه برجام دستاورد دولت یازدهم تلقی می شود اما رابطه ایران با کشورهای اروپایی یک رابطه یک جانبه و یک سویه بود.
ژاله با اشاره به این‌که در حوزه روابط منطقهای متأسفانه دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم بسیار ضعیف عمل کرده است، گفت: دولت نتوانست در مقابل تجاوزات دولت سعودی علیه مردم بیگناه یمن ائتلافی تشکیل دهد؛ اما در مقابل، عربستان در طول سال‌های اخیر توانسته ابتکار عمل سیاسی را به دست گیرد.
کارشناس امور سیاسی عملکرد فعلی دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم در شرایط که تمامی توان خود را برای برجام خرج کرده است، قابل پیش بینی اعلام کرد و گفت: در صورتی که کماکان این رویه در این بخش از دولت حاکم باشد، شرایط تکرار می شود.
وی بیان کرد: برخی از کشورهای غربی در پی تجاوزات مدام خود به خاورمیانه و یا کشورهایی که به سبب دین و اسلام به آن تجاوز میکنند امروز سردمداران رسانه های کذب در دنیا شده اند و عنان افکار عمومی را به سمت غلط می کشانند.
وی ادامه داد: بدین گونه که همواره در پی خرابکاری و تشنج در خاورمیانه و آسیا می باشند و هدف اصلی شان اسلام و جلوگیری از گسترش این دین الهی است.
نوید ژاله با اشاره به اینکه رئیس جمهور قول داده بود که عزت پاسپورت ایرانی را برگرداند، افزود: در رابطه با اهمیت پاسپورت ایرانی حرکت آنچنانی صورت نگرفته و هم چنان وضعیت مانند گذشته است.
انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 424707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *