۰
امام جمعه اهل سنت چابهار:

ایران حامی مظلومان و ضد استعمارگران است/ قدرت دفاعی کشور باعث اقتدار و امنیت مان در خاورمیانه شده است

امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: قدرت اول منطقه بودن ایران یک الزام قطعی است و همین امر موجب شده که ایران جزیره ثبات در خاورمیانه باشد.
2
2
مولوی عبدالرحمن ترنجزر در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به اظهارات اخیرا رئیس جمهور اظهار کرد: مشکل ما این است که میخواهیم قدرت منطقه باشیم، نباید دولتی های ما چنین افکار و صحبت هایی را بیان کنند زیرا هیچگاه ما مانند آمریکا ضالمانه رفتار نکرده ایم تا قدرت تمان را به رخ دنیا بکشیم بلکه همواره حامی مظلومان بوده ایم و از کشورهایی مانند فلسطین، یمن، سوریه و عراق که تحت استعمار قرار گرفته اند در همه زمینه ها دفاع کرده ایم، چنین بیاناتی بهانه دست دشمن میدهد و عملکردمان را زیر سؤال می برد.
وی افزود: قدرت اول منطقه‌ای شدن جزو اهداف روشن سند بالادستی چشم‌انداز کشور است که دولت‌ها بتوانند آن را دنبال کرده یا کنار بگذارند بلکه یک الزام کلی و قطعی است.
وی در خصوص روابط ایران با کشورهای عضو سازمان ملل گفت: ما باید با کشورهایی در ارتباط باشیم که صلاح کشور را مدّ نظر دارند بطوریکه در بسیاری از نشست ها بجای لغو تحریم های، فشارها بیشتر می شود و پشت خنده ها دشمنی بیشتری دیده می شود.
وی اذعان کرد: وزیر خارجه ایران در نشست با دیپلمات های فرانسه در هفته گذشته بعد از برگشت به ایران بجای پیدا شدن روزنهُ امید با تصویب تحریم از سوی فرانسه مواجه شد.
مولوی ترنجزر گفت: دیپلمات های ما باید بفکر خودکفایی باشند، امروز ما از هیچ کشوری در دنیا ترس نداریم که بخواهیم برای چاپلوسی و حمله کردن به ما با او مذاکره کنیم تنها مشکل ما در حیطه معیشت و نان و رفاه مردم است.
وی ادامه داد: نمایندگان دولت نباید در نشست با کسانی که در ظاهر دوست و در دل دشمنند خود را حقیر کنند.
در حالی که غربو  عربستان از تروریست‌های ضدایرانی آشکارا حمایت می‌کنند و از لزوم کشاندن ناامنی به داخل ایران می‌گویند و در چنین منطقه آشوب‌زده‌ای آنچه تاکنون امنیت ایران را تضمین کرده، صرفا مولفه‌های قدرت آن بوده است، تضعیف این مولفه‌ها مساوی با ناامنی است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 424706
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *