۰
رئیس فدراسیون کشتی کشور در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران:

مسابقات کشتی پنجره ای به سوی توسعه توریسم ورزشی در چابهار

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران گفت: مسابقات کشتی مقدمه ای برای توسعه اقتصاد ورزش و توسعه توریسم ورزشی در چابهار خواهد شد.
11
11
رسول خادم در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات بین المللی کشتی در استان سیستان و بلوچستان و چابهار در وحله اول ترغیب و تشویق جوانان این خطه به این رشته باستانی ورزشی است چراکه نژاد و ذات مردم این مرز و بوم با این ورزش کهن آمیخته است
وی افزود: با توجه به شناخت و تعاملی که بین فدراسیون کشتی وسازمان منطقه آزاد و فراهم بودن امکانات جهت برگزاری یکی از مهمترین رویدادهای جهانی در شهرستان چابهار ، این خود شروعی برای حضور سایر فدراسیون های ورزشی جهت برگزاری رقابتها و اردوهای مختلف خواهد بود.
 خادم با توجه به نیاز استان که از درباز در تاریخ این سرزمین پهلوانان نام آوری بوده است، خاطر نشان کرد: اگر دستگاههای اجرایی از جمله استانداری سیستان و بلوچستان و سایر مسئولین حمایت کنند فدراسیون کشتی این توانایی و آمادگی را دارد تا علاوه بر تجهیز و در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی نیز در جهت آموزش مربی و داوران استانی زمینه را برای شکوفایی ورزش استان فراهم کند.
وی بیان کرد: همکاری فدراسیون کشتی با سازمان منطقه آزاد، زمینه ساز حضور دیگر فدراسیون های ورزشی در سیستان و بلوچستان می شود.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: امیدواریم رقابتهای کشتی آزاد نوجوانان جهان، مقدمه توسعه اقتصاد ورزش و توسعه توریسم ورزشی در چابهار شود.
قهرمان کشتی جهان ادامه داد: مسابقات بین المللی کشتی در چابهار با حضور 16 کشور برگزار شده است بدین صورت که 15 کشور به صورت مستقیم در رقابت ها حضور دارند و هندوستان نقش هیئت نظارت بر این مسابقات را برعهده دارند.
خادم خاطرنشان کرد: استان پهناور و پرجمعیت سیستان و بلوچستان ظرفیت های کشف نشدهُ بسیاری در زمینه های مختلف ورزشی دارد به همین علت بنا براین نهاده شده که هر چند ماه یکبار چنین رقابت هایی و بخصوص در رشته کشتی در استان برگزار شود.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 424687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *