۰

دستگیری دو نفر از عاملان ترور ماموران مرزبانی در سال94

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از دستگیری دو نفر از عاملان ترور 8 نفر از نیروهای مرزبانی در سال 94 خبر داد.
498
498
به گزارش چهاربهاران، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به منااسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: دو نفر از عاملان ترور 8 نفر از نیروهای مرزبانی در سال 94 خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب  زاهدان افزود: این دو نفر متهم جزو گروهک جیش الظلم بودند که دستگیر شده‌اند.
وی گفت: در خصوص درگیری ماموران امنیتی با گروهک انصار الفرقان در شهرستان چابهار نیز 5 نفر دستگیر شدند که دو نفر اتباع بیگانه بودند.
موحدی راد بیان کرد: افراد به دادسرای ویژه مرکز استان انتقال شده‌ و در اختیار دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی قرار گرفته‌اند و در اسرع وقت بعد از انجام تحقیقات تلاش خواهیم کرد هرچه سریع تر مراحل اجرا رای و حکم صادره را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه تاکنون از عناصر داعش در این استان دستگیری نداشته‌ایم، گفت:هیچ فعالیتی تحت عنوان داعش در این منطقه نداشته‌ایم اما در فضای مجازی مواردی از تبلیغات داعش رصد شد که به با اقدام به موقع ماموران امنیتی متهم دستگیر شده است.
این مسؤول گفت: دادستان زاهدان در تشریح آخرین وضعیت پرونده قاچاقچی بین‌المللی معروف به "قورباغه مکران" گفت: این قاچاقچی معروف با یک شبکه وسیع و گسترده توزیع مواد مخدر در ارتباط بود که با وجود آنکه در زمان دستگیری هیچ موادی از وی کشف نشد، اما دفتری از او کشف شد که در آن بیش از 300 تن مواد مخدر حساب دفتری داشت که این میزان مواد را در نقاط مختلف کشور به افراد مختلف داده است.
وی اضافه کرد: دستخط موجود در این دفتر بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مربوط به متهم دستگیر شده است و علاوه بر آن خود او نیز در بازجویی‌های به عمل آمده به صحت اطلاعات این دفتر اقرار کرده که به دنبال آن در در استان‌های مختلف کشور متهمانی را به همراه مواد مخدر دستگیر کرده‌ایم.
موحدی‌راد ادامه داد: این متهمان از استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان منتقل شده‌اند و در مواجهه حضوری با این قاچاقچی بین‌المللی، متهم اقرار کرده که موادی که در اختیار آنها بوده توسط او تحویل شده و بر همین اساس تاکنون حدود 7 تن "برگ توزین" برای این متهم داریم.
موحدی‌راد در تشریح آخرین وضعیت پرونده "کیشکور خودرو" گفت: این پرونده بیش از 3000 شاکی در استان گلستان، حدود 500 شاکی در استان تهران و بیش از 80 شاکی مستقیم در استان سیستان و بلوچستان دارد که هر کدام از این شاکی‌ها در استان ما با پول چند نفر دیگر به سرمایه‌گذاری و خرید خودرو از متهم این پرونده اقدام کرده‌اند که اگر مردمی که با واسطه سرمایه‌گذاری کرده‌اند را حساب کنیم، نزدیک به 500 نفر هم در استان ما در جریان این پرونده متضرر شده‌اند.
دادستان زاهدان گفت: تاکنون 4 متهم در رابطه با این پرونده بازداشت شده‌اند و پرونده متهمان در حال رسیدگی است، متهم اصلی به زاهدان منتقل شده تا کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی اموال بیشتری را از وی شناسایی کنند.
موحدی‌راد با اشاره به پرونده مرگ یک نفر در اثر خوراندن اسید در منطقه سیستان، گفت: پرونده خوراندن اسید به کارمند حراست یکی از ادارات شهرستان هیرمند در زابل و فوت وی در پی این حادثه در دست بررسی قرار گرفت و با توجه به شواهد پرونده جنایی بودن فوت این فرد منتفی شد.
دادستان زاهدان در تشریح پرونده اختلاس در شهرداری زابل، بیان کرد: برخی از افرادی که قصد داشتند جهت دریافت پروانه ساخت ساختمان از شهرداری زابل اقدام کنند، وجوهاتی را به فردی بیرون شهرداری که با عواملی در داخل شهرداری در ارتباط بوده پرداخت می‌کردند تا این پروانه با سهولت برای آنها صادر شود.
وی در جریان رسیدگی به این پرونده اختلاس مشخص شد پروانه برای برخی از پرونده‌ها صادر شده اما قبضی که باید بابت پرداخت وجوهات شهرداری در پرونده باشد، موجود نیست. متاسفانه در تحقیقات اولیه مشخص شد برخی از پرونده‌هایی که پروانه ساختمان آنها با تخلف صادر شده، در سیستم ثبت نشده و اصل پرونده هم پس از صدور پروانه معدوم شده و تشخیص میزان دقیق مبلغ این اختلاس به راحتی ممکن نیست.
دادستان زاهدان در تشریح آخرین وضعیت پرونده تخلفات مالی در منطقه آزاد چابهار،‌ گفت: در جریان پرونده‌ای که در شهرستان چابهار داشتیم 6 متهم داریم که اتهامات نفر اول آقای "م.ا"، تصرف غیرمجاز در اموال دولتی به مبلغ 55 میلیون و 700 هزار تومان، 50 میلیون تومان اخذ رشوه بوده و سوءاستفاده در معاملات دولتی و عمومی و اتهام متهم دوم آقای "ع.پ" پرداخت رشوه به مبلغ 50 میلیون تومان به متهم اول بوده است.
پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب: 424610
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *