۰
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران:

اظهارات رئیس جمهور از خطبه امام علی(ع)برداشت اشتباه است

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت چابهار گفت: رئیس جمهور مطلبی از نهج البلاغه را در مورد ولی فقیه و امامت نوع دیگری تفسیر کرده اند که نادرست است.
11
11
حجت السلام ابراهیم غلامی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، در واکنش به صحبت های اخیر روحانی در ضیافت افطار با برخی اساتید و پزشکان که با بیان نکاتی دربارۀ امیر‏المؤمنین (ع) گفته بود؛ «امیر‏المؤمنین (ع) مبنای ولایت و حکومت را نظر و انتخاب مردم می‌داند و معتقد است هر کسی را مردم انتخاب کنند، حضرت علی (ع) او را به عنوان رهبر جامعه به رسمیت می‌شناسد و از او اطاعت می‌کند» اظهار کرد: ما پیرو اهل بیتیم و نصب امامت از سوی خدا بر مردم همیشه و در طول تاریخ وجود داشته است.
وی افزود: تعیین ولی و صاحب حاکمیت بر مردم مثل نبوت یک امر الهی و از جانب خداست و مردم در عزل و نصب امام و جانشین پیامبر نقشی ندارند و این برداشت رئیس‌جمهور کاملاً خلاف اعتقادات شیعه است.
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت بیان کرد: اگر سخنان دکتر حسن روحانی در خصوص اینکه مردم می توانند خودشان ولی فقیه را تعیین کنند درست باشد چنین چیزی در کتب و روایات تشیع نیامده و ایشان باید در مقام رئیس جمهور یک کشور و یک روحانی به وضوح به هدف و حرفشان اشاره کنند.
وی ادامه داد: همچنین وجود نازنین امام زمان (عج) که در زمان غیبت قرار دارند و تنها کشوری که سکان داری اسلام ناب محمدی را با ولایت فقیه مقام معظم رهبری مرجع عالیقدر اسلام در دنیا برعهده دارد ایران است و اینها همه مرهون خون پاک شهداست.
حجت السلام غلامی حل مشکلات مردم را در رأس وظایف دولت خواند و گفت: مسئولین کشور به جای سخنان بیهوده به فکر وظیفه ذاتی، انسانی باشند، دولتمردان ما باید همچون اقتدار نیروهای نظامی به اقتدار اقتصادی دست پیدا کنند و فرمایشات رهبری را برای موفقیت در امور مردم به نحو احسن انجام دهند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 424593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *