۰

دمای برخی شهرهای سیستان و بلوچستان به بیش از ۵۰ درجه می‌رسد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در هفته جاری با استقرار و تقویت الگوی تابستانی در سطح استان شاهد روند افزایشی دما در شهرهای مختلف خواهیم بود به طوری که دمای هوا در برخی شهرها به بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
402
402
به گزارش چهاربهاران، علی ملاشاهی اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد با استقرار و تقویت الگوی تابستانی در سطح استان در هفته جاری شاهد روند افزایشی دما در سطح استان خواهیم بود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این شرایط جوی هر چه به روزهای پایانی هفته نزدیک‌تر می‌شویم افزایش دما محسوس‌تر می‌شود.
وی بیان کرد: برای روزهای پایانی هفته جاری در شهرستان‌های منطقه سیستان دماهای نزدیک به 50 درجه سانتی‌گراد بالای صفر، شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان دماهای بیش از 50 درجه، شهرستان‌های زاهدان و خاش دماهای حدود 43 و برای میرجاوه، نصرت آباد و بزمان دماهای حدود 45 تا 48 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در نواحی جنوبی استان با شدت کمتر رخ می‌دهد.
ملاشاهی تاکید کرد: با توجه به اینکه تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و مدل‌های عددی حاکی از استقرار و تقویت الگوی تابستانی در سطح استان در هفته جاری است، توصیه می‌شود مردم استان در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف صرفه‌جویی کنند، از ترددهای غیرضروری در میانه روز جهت جلوگیری از گرمازدگی خودداری کنند و آبیاری مزارع استان در اوایل صبح و اوایل شب صورت گیرد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نواحی شرقی دریای عمان در ساعات آینده نسبتاٌ مواج است، اظهار داشت: در هفته جاری در نواحی شمالی استان در ساعات اولیه روز وزش باد متوسط داریم.
وی ادامه داد: همچنین در ارتفاعات جنوبی استان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر پیش‌بینی می‌شود به طوری که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری احتمال رگبار پراکنده و خفیف باران و رعد و برق در این مناطق دور از انتظار نیست.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب: 424529
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *