آمادگی برای گاز رسانی به 5 هزار مشترک در زاهدان/ قطع سهمیه نفت در صورت عدم استفاده از گاز

12 خرداد 1396 ساعت 18:26

استاندار سیستان و بلوچستان به اتفاق شماری از مدیران شهری از روند شبکه لوله گذاری گاز در مناطق شهری زاهدان شامل زیباشهر، انقلاب و جمهوری بازدید کرد.


به گزارش چهاربهاران، علی اوسط هاشمی با ابراز خرسندی از پیشرفت مطلوب  لوله گذاری در مرکز استان گفت: علي رغم روز شماري شهروندان زاهدان براي گاز رساني به منازل شان تاكنون 50 مشترک براي دريافت انشعاب و نصب علمك مراجعه كردند يعني حدود یک درصد، كه اين تعداد اندك قابل تأمل و دقت است در حاليكه شرايط برای گازرسانی به پنج هزار مشترک مهيا و فراهم است.
وی بیان کرد: هر واحد مسكوني ، اداري يا تجاري كه امكان برخورداري از علمك براي آن فرآهم شده است چنانچه با گذشت 3 ماه نسبت به دریافت انشعاب اقدام نكند، سهميه نفت سفيد آنها قطع خواهد شد.
استاندار بیان کرد: فاز نخست پروژه گاز رسانی در زاهدان به طول 350 کیلومتر عملیاتی شده است و در مرداد ماه نيز 350 كيلومتر ديگر لوله گذاري و در مهرماه عملياتي خواهد شد همچنین در دي ماه امسال نيز 450 كيلومتر شبكه لوله گذاري براي انتقال گاز به مردم شريف زاهدان انجام و براي اوايل سال 97 اجرايي و عملياتي خواهد شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: خبر نويد بخش اينكه علاوه بر منازل و ادارت ، واحدهاي صنعتي بويژه واحدهاي بزرگ از نعمت گاز بهره مند مي شوند كه این براي سرمايه گذاران خبر خوشي است كه ديگر دغدغه تدارك و تأمين سوخت را نداشته باشند.
استاندار گفت: از ساکنان ‌ خیابان های جمهوری ، زیباشهر و شهرک مخابرات تقاضا داریم برای دریافت انشعاب گاز به شرکت گاز استان مراجعه کنند چون با نزدیکی به فصل زمستان و نیاز جدی به نعمت گاز حجم کار افزایش یافته و خدمات دهی با کندی و سختی مواجه خواهد شد .
هاشمی تصریح کرد: از مردم گلایه و طرح مشکلات تامین گاز در فصل زمستان را نمی پذیرم زیرا در این فصل با حجم بالای کار روبه رو خواهیم شد بنابراین شهروندان هرچه زودتر نسبت به دریافت انشعاب گاز منازل خود اقدام لازم را انجام دهند.
استاندار اظهار کرد: تمامی مراحل علمک گذاری، انشعاب گیری و گازرسانی به هر منزل یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه نیاز دارد.
وی ادامه داد: تامین گاز نیروگاه برق استان و بیمارستان های واقع در مسیر خط انتقال گاز سبب صرفه جویی در مصرف سوخت و هزینه ها خواهد شد.
استاندار خاطرنشان کرد: عده ای با طرح این ادعا که انتقال گاز با كپسول به مركز استان انجام شده است با وجود افتتاح اين پروژه در حضور رئيس جمهوري در اسفند ماه سال گذشته،به دنبال کوچک کردن این کار با عظمت بودند.
هاشمی گفت: آمادگی مالی،توان فنی و ظرفیت لازم برای گازرسانی به تمام نقاط استان را داریم.


کد مطلب: 424410

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/424410/آمادگی-گاز-رسانی-5-هزار-مشترک-زاهدان-قطع-سهمیه-نفت-صورت-عدم-استفاده

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir