۰

ثبت دمای بی‌سابقه "۵۲.۶ درجه" در سیستان و بلوچستان؛ کنارک گرم‌ترین شهر کشور شد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز در شهر کنارک دمای ۵۲.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شد که بیشترین دمای ثبت شده در این شهر و استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.
402
402
به گزارش چهاربهاران، علی ملاشاهی اظهار داشت:  امروز در شهر کنارک دمای 52.6 درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شد که بیشترین دمای ثبت شده در این شهر و استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امروز کنارک گرمترین شهر کشور بود، افزود: تا امروز گرم‌ترین دمای ثبت شده در استان با 51.7 درجه سانتی‌گراد بالای صفر متعلق به شهر راسک بود و ثبت دمای 52.6 درجه سانتی‌گراد بالای صفر در کنارک بالاترین دمای ثبت شده در استان از ابتدای تاسیس ایستگاه‌های هواشناسی محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین چابهار امروز به دمای بی‌سابقه 44 درجه رسید و رکورد بلند مدت ایستگاه هواشناسی این شهر هم شکسته شد؛ پیش از این بیشترین دما در چابهار  42.6 درجه سانتی‌گراد ثبت شده بود که امروز این دما نیز شکسته شد.
ملاشاهی گفت: شهرهای راسک و دلگان نیز به ترتیب با بیشینه دمای 50.9 و 49.7 امروز بعد از شهر کنارک، گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بودند و موج گرمایی که در زوهای اخیر در شهرهای استان حاکم شده در سال‌های اخیر بی‌سابقه است.
پیش از این نیز در روز یکشنبه، 7 خردادماه دمای بی‌سابقه "51.7 درجه" در شهر راسک به ثبت رسیده بود که بیشترین دمای ثبت شده در این شهر و استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی استان براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد با افزایش گرادیان فشاری در سطح زمین از امروز تا صبح پنجشنبه ابتدا در شهرهای شمالی و سپس در مرز شرقی و جنوب شرق استان وزش باد شدید و گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: در این مدت در سایر مناطق سیستان و بلوچستان افزایش غبار و باد و گرد و خاک با شدت کمتر خواهیم داشت. همچنین امروز در سواحل تداوم هوای گرم داریم  اما در نیمه شمالی شاهد کاهش محسوس دما هستیم و از فردا در نیمه جنوبی هم روند کاهشی دما منجر به خنک شدن این مناطق می‌شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب: 424338
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *