۰

فراهم شدن زمینه اشتغال برای 55نفر از معتادان بهبود یافته در سیستان وبلوچستان

فرمانده قرارگاه جواد الائمه سیستان وبلو چستان گفت: با همت بسیج سازندگی سپاه سلمان زمینه اشتغال برای 55 نفر از معتادان بهبود یافته در سیستان وبلوچستان فراهم شده است.
611
611
به گزارش چهاربهاران، صبح امروز محمد ناظری در جلسه قرارگاه جوادالائمه (ع) که با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در استان در مهمانسرای سپاه سلمان برگزار شد، گفت: سپاه سلمان به دوصورت بحث سخت افزاری و بحث نرم افزاری در زمینه مواد مخدر نقش ایفا می‌کند که بخش سخت افزاریی مقابله بسیجیان و پاسداران در نوار مرزی و پاسگاه‌ها در نقاط و مکان‌های مختلف شهر و همکاری با نیروهای انتظامی و مرزبانی در کشف مواد مخدر است.
فرمانده قرارگاه جواد الائمه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه قرار گاه جواد الائمه(ع) از آبان ماه سال 95 فعالیت خودش را در سطح سیستان وبلوچستان آغاز کرده، بیان کرد: هدف این قرارگاه مقابله مردمی علیه  مواد مخدر و اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی است.
فرمانده قرارگاه جواد الائمه استان سیستان وبلوچستان  افزود: با ارتقاع سطح آگاهی اقشار جامعه واقدامات پیشگیرانانه  منظوری که سپاه در این قرار گاه در نظر دارد کنترل وکاهش مصرف مواد مخدر، جلوگیری ومقابله با فروشندگان خرد وکلان واصلاح محلات آ لوده است که معمولا در شهرستان‌های مختلف وجود دارد و به صورت محله محور تعداد 23محله  آ لوده  به مواد مخدر در سطح استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.
ناظری با تاکید بر این مطلب که 6گام اساسی برای مقابله با مواد مخدر واعتیاد در قرار گاه دنبال می شود بیان کرد:گام اول در این قرارگاه جمع آوی بانک اطلاعاتی است که با حضور در محلات آلوده و÷شناسایی آسیب‌های اجتماعی منطقه وشناسایی خیرین معتمدین و پایگاههای مقاومت بسیج افراد معتاد و یا قاچاقچیان را شناسایی ودر این بانک اطلاعاتی ثبت می کنیم.
وی تصریح کرد: گام دوم در این قرارگاه بستر سازی است که در این راستا جلسات متعددی با حضور مدیران دستگاههای اجرایی برگزار ودر راستای اجرای هرچه بهتر این طرح بستر سازی وبرنامه ریزی می شود تا بهتر از امکانات داخلی بسیج وسپاه ودستگاههای اجرایی بهره مند شد.
این مسئول گام سوم این قرار گاه را آگاه سازی برشمرد واظهار داشت:در این گام بعد از شناسایی افراد معتاد وقاچاقچی زمینه هدایت وارشاد آنها را فراهم  تا از این کار توبه کرده واین افراد با همکاری سپاه نسبت به ترک اعتیاد خود در یکی از کم های سطح شهرستان خود اقدام می کنند.
وی گفت: در گام سوم اگر فرد معتاد ویا قاچاقچی ارشاد وهدایت نشد گام چهارم یعنی اقدام قاطع ودستگیری فرد معتاد ویا قاچاقچی با همکاری مراجه قضایی انجام می شود که این افراد را برای گام بعدی اعزام می‌کنند.
این مسؤول گام بعدی را درمان بیماران بیان کرد وگفت: برای این که این افراد بعد از طی مراحل درمانی در اجتماع بیکار نباشد بسیج سازندگی سپاه وبسیج وارد عمل می شود با بحث صیانت  وارد عمل وبه خانواده ها کمک وبه افراد بهبود یافته کمک می کننبا دادن تسهیلاتی در کارهای اقتصاد مقاومتی مشغول وکار را برای خود اجرایی کنند.
وی افزود: در بحث  آگاه سازی تعداد 1334 نفر مربی را آموزش داده‌ایم، برگزاری تعداد 198 جلسه و کلاس ویژه دانش آموزان، دانشجویان و اقشار دیگر جامعه که در این کلاس‌ها 11هزارو 394نفر حضور داشتند، برگزاری 55 همایش در مناطق آ لوده در شهرستان‌های قصر قند، زاهدان، چابهار، برپایی 15 نمایشگاه در سطح استان در راستای مبارزه با موادمخدر، برنامه‌های هنری مانند پخش فیلم تئاتر سرود وپخش کلیپ در سطح شهرستان ومحلات آلوده اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: در سال قبل اردوگاه موقتی در استان راه اندازی شد که تعداد 213مسجد وحسینیه در جهت ترک اعتیاد شناسایی شده، 645 اماکن فعال در زمینه مواد مخدر شناسایی شده، تعداد 6مرکز توزیع مواد مخدر شناسایی شده، 54 قاچاقچی مرد و5 قاچاقچی زن شناسایی شده اند،1925 نفر معتاد مرد و9معتاد زن در طول شش ماه شناسایی شده‌اند.
وی تعداد معتادان معرفی شده به مراکز درمانی را 168 نفر مرد و 4نفر زن، قاچاقچیان ارشاد شده را 12نفر و خانواده های ارشاد شده این افراد را 2نفر و از 5خانواده هم تعهد گرفته شده عنوان کرد و گفت: بهبود 32نفر از معتادین در شش ماهه دوم سال 95 ،شرکت 541نفر معتاد در کلاسها توجیهی، ایجاد اشتغال برای  55نفر از بهبود یافتگان وارائه تسهیلات بانکی به مبلغ  125 میلیون تومان از سوی بسیج سازندگی را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده این قرارگاه در شش ماهه دوم سال 95 برشمرد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب: 424327
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *