حاشیه نشینان چابهار اعتراض کردند:

سال گذشته ۳ کودک حاشیه نشین به دلیل برق کشی غیر متعارف کشته شدند

7 خرداد 1396 ساعت 12:48

بی توجهی 30 ساله مسؤًلان به وضعیت وخیم زندگی حاشیه نشینان جنگولک چابهار تآسف آور است در حدی که باعث کشته شدن کودکان زیر 7 سال می شود.


اهالی جنگولک چابهار در اعتراض به وضعیت زندگی شان به خبرنگار چهاربهاران، گفتند: سال گذشته 3 کودک و یک مرد میانسال بر اثر برق گرفتگی در این منطقه کشته شدند، عدم ساماندهی حاشیه نشینان این منطقه مارا زمین گیر کرده است بطوریکه 5 خانه در بارندگی چند ماه قبل بر سر اهالی خانه آوار شد و مصدومیت بوجود آورد.
​امجد تراویی به نمایندگی از حاشیه نشینان گفت: 3هزار نفر در این منطقه در شرایط دقیق زیر خط فقر زندگی می کنند و 5 خانواده بومی فاقد شناسنامه اند اکنون هر 4 و 5 خانوار از یک حوض انبار آب برای شستشو و حمام استفاده می کنند و مشکلات زیاد مردم بیداد می کند.
وی ادامه داد: در همین منطقه به دنیا آمده ام و 6 فرزند دارم و نگرانم که چرا باید مثل من در این محل سرسام آور زندگی بگذرانند و عمر عزیزشان را در سختی تلف کنند و آسایش را حس نکنند.
​حاشیه نشین جنگولک با اظهار گلایه مندی گفت: اگر اینجا تصرفی محسوب می شود به ما زمین دهند تا اینجا را ترک کنیم ولی هیچگونه همکاری و کمکی در طول 30 سال با ما نشده است و 1 هزار خانوار را به حال خود رها کرده اند.​
​مسؤلان باید بفکر رفاه مردم خود باشند همچنین نماینده ما در مجلس شورای اسلامی باید فراهم کردم زندگی مناسب برای حاشیه نشینان را عملیاتی کند، برخلاف فرمانداران، نمایندگان و مسؤلان قبلی چابهار که آمدند و هیچ کمکی به حاشیه نشینان نکردند و بجای عمل تنها حرف زدند تغییرات ایجاد کنند.
اکنون در هوای عرق آور و گرم چابهار این خانواده ها از نعمت برق استاندارد برای وسایل سرمایشی خود محرومند و دیوارهای خانه هایشان از بلوک بدون ملات یا چوب و گرانیت و پلاستیک ساخته شده است که با کوچکترین زلزله فجایع ناگواری در منطقه رخ می دهد. 


کد مطلب: 424295

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/424295/سال-گذشته-۳-کودک-حاشیه-نشین-دلیل-برق-کشی-غیر-متعارف-کشته-شدند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir