سازمان بنادر و دریانوردی بندر چابهار:

به منظور افزایش راندمان کاری دوره STCW اجرا کرد

2 خرداد 1396 ساعت 7:54

دوره آموزشی آشنایی با کنوانسیون استاندارهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردی STCW و اصلاحیه مانیل ۲۰۱۰برای کارکنان بخش عملیات بندر چابهار و سایر افراد مرتبط برگزار شد.


به گزارش چهاربهاران،  محمداکبر رئیسی مدرس اول دوره، ضمن تشریح تاریخچه و فلسفه وجودی STCW، به بررسی فصل‌ها و بندهای این کنوانسیون طبق نسخه زبان اصلی آن پرداخت.
وی که فارغ‌التحصیل رشته آموزش دریایی از دانشگاه مالموی سوئد است درباره ماهیت این کنوانسیون اظهار داشت: STCW نقطه اتصال دنیای دریانوردی با رشته آموزش است و حرفی جدیدی که برای دنیای آموزش به ارمغان آورد، تغییر نقطه تمرکز از روش آموزش، به نحوه آزمون و معیارهای سنجش شایستگی‌های مورد نظر می باشد.
در ادامه این دوره همچنین محمدحسین فلاح زاده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دریانوردی دانشگاه چابهار بخش های مربوط به اصلاحات مانیل ۲۰۱۰ این کنوانسیون را برای فراگیران تشریح کرد.
لازم به یادآوری است از جولای ۲۰۱۳ میلادی بخش امتحانات و صدور گواهینامه های دریانوردی و مراکز آموزشی دریانوردی تحت نظارت، مکلفند کلیه وظایف خود اعم از صدور مجوز، برگزاری دور های آموزشی، صدور گواهینامه های مهارت و شایستگی دریانوردی را براساس اصلاحیه فوق انجام دهند.


کد مطلب: 424260

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/424260/منظور-افزایش-راندمان-کاری-دوره-stcw-اجرا

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir