۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار

فولاد مکران 16ماه دیگر به بهره برداری می رسد/ پیش بینی تولید سالانه 10میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: پیش بینی می شود شرکت فولاد مکران از سال آینده سالانه 10 میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار تولید کند.
1
1
به گزارش چهاربهاران، عبدالرحیم کردی اظهار کرد: شرکت فولاد مکران با اعتبار ارزی 135میلیون یورو واعتبار ریالی 150میلیارد تومان از طریق منابع صندوق توسعه ملی وبخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.
 با اعلام تولید سالانه 10میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار، به ثبت شعبه شرکت پسکو کره جنوبی"سومین فولاد سازی بزرگ دنیا" در منطقه آزاد چابهار و آغازساخت مجتمع فولادی این شرکت در چابهاراشاره کرد و گفت: شرکت فولاد مکران با پیشرفت بالا در مرحله نصب کوره است.
وی تاکید کرد: شرکت فولاد مکران با اعتبار ارزی 135میلیون یورو واعتبار ریالی 150میلیارد تومان از طریق منابع صندوق توسعه ملی وبخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.
وی با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی فولاد مکران افزود: این پروژه ملی هم اکنون در مرحله نصب کوره 4500تنی است.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، مهم ترین و مشکل ترین کار فونداسیون کوره است که این مرحله به پایان رسیده و فولاد مکران حداکثر تا 16ماه دیگر به بهره برداری می رسد.
کردی با اشاره به تمایل فولاد سازی های بزرگ دنیا برای مشارکت در پروژه فولاد مکران خاطرنشان کرد: شرکت فولاد پسکو کره (سومین فولاد سازی بزرگ دنیا) در پسابرجام اقدام به ثبت شعبه وتضمین سرمایه گذاری در منطقه آزاد کرده است و در انتظار تایید مجوزهای زیست محیطی برای مشارکت و ساخت مجتمع فولادی است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار هم چنین با بیان اینکه سه پلنت پتروشیمی چابهار نیز با ظرفیت تولید سالانه 25میلیون تن کالا نصب شده است، تاکید کرد: مجموعه های فولاد و پتروشیمی بالغ بر 20 هزار فرصت شغلی ایجاد می کنند و این درحالی است که به صورت غیرمستقیم نیز 500 هزار نفر با بهره برداری از این طرح ها مشغول به کار می شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد هم چنین با اشاره به توافق منطقه آزاد چابهار با شورای ایران و هند (وابسته به اتاق بازرگانی ) برای احداث یک شهرک صنعتی مشترک با هند در چابهار گفت:هم اکنون 24 شرکت هندی در چابهار به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد:شرکت های ثبت شده هندی در مرحله گرفتن مجوز های زیست محیطی برای احداث یک شهرک صنعتی در منطقه آزاد چابهار هستند.
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 424251
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *