۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار:

رای در انتخابات یکی از امانت های بزرگ است/ مردم کاندیدای اصلح را بدون قومی گرایی انتخاب کنند

امام جمعه اهل سنت چابهار ضمن بیان اهمیت شرکت در انتخابات از «رای»‌ به‌عنوان یکی از امانت های بزرگ یاد کرد و رای دادن به فرد غیر اصلح را خیانت در امانت دانست..
111
111
به گزارش چهاربهاران، مولانا عبدالرحمن مولازهی با اشاره به شاخصه های نامزدهای کاندید شایسته را تدین و پایبندی به ارزش ها دینی دانست و اظهار کرد: کسی که عمری برای ادای نماز دیده نشده چه صلاحیتی دارد؟ چنین فردی از مسلمانان چه می خواهد؟ اگر چنین فردی از برادر مسلمان خود انتظار «رای» داشت؛ همواره همدوش با برادران مسلمان خود در نمازها و مراسم های دینی حضور فعال می داشت.
وی پس از تلاوت آیه مبارکه «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا» [58_نسا] افزود: در این آیه الله تعالی امر می کند که امانت ها را به اهل آن بسپارید، ما هم ماموریت داریم که امانت را رعایت کنیم و علما می فرمایند رای در انتخابات یکی از امانت های بزرگ است.
مدیریت حوزه حرمين شريفين چابهار بیان کرد: مردم باید توجه کنند که چه کسی شایسته تر است و چه کسی به اعتبار خدمت رسانی به ملت شایسته تر است و رافت و رحمت چه کسی نسبت به ملت بیشتر است و کارگشایی آن نسبت به مشکلات مردم بیشتر است؟ باید به همان رای داد. با بودن فرد اصلح و شایسته تر به فرد صالح رای دادن خیانت در امانت است.
مولانا عبدالرحمن با تاکید به کاندید ها خاطرنشان کرد: کاندیدها سعی در تخریب یکدیگر نکنند و علیه یکدیگر تبلیغات سو نکنند و به همدیگر تهمت نزنند، هر کس  توانمندی خود را برای مردم اظهار کند. در این میان عمل کسانی که قبلا داری پست و مقامی بودند واضح است و افراد جدید را هم باید شناخت و در این میان افراد اصلح را انتخاب کرد و مردم هم باید توجه کنند که نسبت های فامیلی هیچ فایده اخروی ندارند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 424206
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *