۰
استاندار بیان کرد:

سیستان و بلوچستان سومین استان از نظر میزان جذب سرمایه خارجی

سیستان و بلوچستان سومین استان در کشور از نظر میزان جذب سرمایه خارجی است.
ضض
ضض
به گزارش چهاربهاران، علی اوسط هاشمی در دیدار اساتید دانشگاه های استان، افزود: این خود گواه تغییر نگاه حاصل شده است که فضا در استان فضای رقابتی و توسعه است و امروز خوشحالم که مطالبات در سطح حضور ،خواستن و گرفتن امتیاز برای کسب قامت پیشرفت و ترقی است هرچند رویکردم صرفا به پیشرفت نیست به توسعه در نگاه ها می اندیشم.
نماینده عالی دولت در استان گفت: اگر من بخواهم خلاف آنچه که مردم برای بودن با هم انتخاب کرده اند سیاست ورزی کنم، ضد امنیت و ضد مردم خواهد بود لذا محصول امنیت امروز برگرفته از رفتار خود مردم است .
وی با اشاره به اینکه برجام این فرصت را به ما داد که غبار از نگاه جهانیان به ایران بزرگ زدوده شود و فرصت ساز باشد، تصریح کرد: تا قبل از برجام همین استان جزء استانهای پرخطر و محدوده قرمز به سفرای خارجی معرفی می شد ولی پس از اجرای برجام شاهد ورود حدود 70 الی 80 هیئت خارجی به استان بودیم که بیانگر شکستن این نگاه غیر واقعی بود که تضییع کننده حق و از بین برنده فرصت ها خواهد شد .
استاندار سیستان و بلوچستان بر تغییر نگرش رسانه ها در راستای انعکاس ظرفیت ها و پتانسیل های استان منطبق با واقعیت ها تاکید کرد و افزود: چرا همانگونه که میل به انعکاس اخبار منفی از سوی رسانه ها قوت دارد ولی چرا میل به معرفی سرمایه گذاری که 300 تا 400میلیارد تومان در مرکز استان سرمایه گذاری می کند ، کمرنگ است و دیده نمی شود.
هاشمی با اشاره به اینکه عده ای دستاورد بزرگ برجام را که جهان بر او صحه گذاشت برای بودن بر قدرت ویران می کنند چون ویرانی که در هشت سال حاکم کردند ، افزود: برجام را فقط باید اقتصادی تحلیل کرد یا حیثیتی ، برجام را باید گفتمانی بر موضع بودن ،دانایی و گفتمان و خرد تحلیل کرد که شأن ملت را به رخ جهانیان کشاند و غبارها را زدودند. وی تصریح کرد: آنانی که وضعیت اقتصادی مملکت را خودشان می دانند به چه روزی انداختند، امروز سخن از اقتصاد می گویند و دایه دلسوز برای بیکارانی شدند که محصول کار خودشان است .
استاندار در ادامه یکی از دستاوردهای سفر به تانزانیا را اشتیاق یک سرمایه گذار بومی برای ساخت نیروگاه 550 مگاوات برق بدون دریافت حتی ریالی وام اشاره کرد و گفت: ضریب دسترسی کشاورز و باغدار تا به امروز به منابع آبی 35 الی 40 درصد بوده است که با بهره برداری از طرح آبیاری با لوله در سیستان به 96 الی 97 درصد می رسد .
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 424182
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *