۰
رئيس هيئت رسيدگی به تخلفات ناشران:

جریمه ناشران متخلف اعلام شد

اغلب 28 ناشر و غرفه دار متخلف كه از فعاليت محروم شدند، اقدام به نقد كردن بن ها كرده اند.
سس
سس
به گزارش چهاربهاران، همايون اميرزاده با بيان اينكه هيئت رسيدگی به تخلفات متشكل از مجموعه صنف نشر و وزارت فرهنگ و ارشاد است افزود: تا كنون هشت جلسه برگزار و 72 رای صادر شده است كه اين آرا عمدتا ناظر بر برخورد با مجموعه هايی است كه موازين و آيين نامه ها را رعايت نكردند.
سخنگوی سی امین نمايشگاه كتاب تهران گفت: بر اساس آرای صادر شده غرفه های 28 ناشر تا پايان نمايشگاه تعطيل شده است و از حضور در نمايشگاه سال آينده نيز در نمايشگاه كتاب تهران و نمايشگاه های كتاب استانی محروم شدند.
او با هشدار جدی به ناشران و غرفه داران افزود: سامانه رصد لحظه به لحظه فعاليت دستگاه هاي pos  را چك مي كند و هر جا كه اين تراكنش ها غير معمول باشد با بررسی كارشناسان فنی تشخيص داده مي شود كه اين بن در حال نقد شدن است، به اين منظور اين هشدار جدي را كه از پيش نيز داده بوديم تكرار مي كنيم كه با اين موضوع به شدت برخورد مي شود.

اميرزاده با بيان اينكه هر غرفه دار فقط حق دارد در مقابل ارائه بن كارت، كتاب عرضه كند و حق نقد كردن بن را ندارد گفت: بن هايي كه به صورت تجميعي هم وارد غرفه ها مي شوند مشكوك هستند چرا كه هر دانشجو فقط مي تواند يك بن كارت داشته باشد و اگر فردي 400 بن كارت داشته باشد غرفه دار بايد طبيعتا به اين مسئله حساس شود كه مساله اي وجود دارد.
او با اشاره به يكي از موارد تخلف غرفه داران افزود: غرفه اي هشت متري در دو روز نخست نمايشگاه 100 ميليون تومان فروش داشته است و اين موضوع كارشناسان فني را حساس كرد و متوجه شدند كه اين بن ها تبديل به كتاب نشده بلكه تبديل به پول نقد شده است و درصدي را غرفه دار براي خود اختصاص و مبلغ بعدي را به آورنده بن كارت داده است كه هر دو طرف متخلف هستند و با آن ها برخورد مي شود.   
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 424173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *