۰
معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد

برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در سیستان و بلوچستان

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در آذرماه امسال در سیستان و بلوچستان خبر داد.
1
1
به گزارش چهاربهاران، بهروز عیسی‌زهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: پرفروش ترین محصول صنایع دستی سیستان و بلوچستان سوزن دوزی و پوشاک سنتی زنانه است که وابسته به سوزن دوزی می باشد و از فروش خوبی برخوردار است. 
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به این که در کنار سوزن دوزی، هنر سکه دوزی نیز دومین محصول پرفروش صنایع دستی  استان است افزود: حصیربافی که کاربری مختلفی در منطقه بلوچستان دارد از دیگر محصولات صنایع دستی استان است و  در بخش هایی از سیستان و بلوچستان، صنعت سفال را داریم که سفال کلپورگان شاخص ترین سفال استان است و در کنار آن سفال هلوچوکان، کلک و فنوج که به نسبت کمتری نسبت به سفال کلپورگان به فروش می رسد و اغلب فروش آنها به صورت محلی است که به نسبت گذشته فروش کمتری در سایر نقاط کشور دارد. 
این مسئول با اشاره به این که تلاش می کنیم تولیدات این نوع سفال را بیشتر کنیم تا جوابگوی تقاضای  بازار باشد ادامه داد: در گام بعدی تلاش داریم تا سفال را به بازارهای هدف کشورهای خارجی به ویژه به کشورهای اروپایی صادر کنیم. 
وی با اشاره به این که هم در منطقه سیستان  و هم در بلوچستان محصولات حصیری داریم گفت: در سیستان حصیر خاصی داریم که بیشتر به خلک بافی معروف است و در منطقه بلوچستان، خاش، سراوان، ایرانشهر، نیکشهر چابهار، فنوج و شهرهای جنوبی استان بویژه ناحیه مکران تولیدات حصیری زیادی داریم و از فروش خوبی نیز برخوردارند. 
عیسی زهی بیان کرد: در زمینه حصیربافی نوع محصولاتی که تولید می شود متناسب با نیاز مردم منطقه هست اما در چندسال اخیر علاوه بر محصولات بومی خودشان محصولات دیگری با کیفیت و کاربری بیشتر و بهتر تولید می شود که بتوان در بازارهای دیگر هم عرضه کرد. 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 424164
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *