۰
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

ورود و خروج کالا به منطقه آزاد چابهار کنترل شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به رشد 6درصدی ارزش کالاهای صادراتی از منطقه در سال 95 گفت: تمام محدوده منطقه آزاد چابهار فنس کامل است وکالاهای ورودی وخروجی توسط گمرگ به طور کامل کنترل می شود.
12
12
به گزارش چهاربهاران، عبدالرحیم کردی با اشاره به برخی جوسازی ها درباره ورود کالای قاچاق به منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در سطح منطقه آزاد تنها کالاهای ممنوعه شرعی منع دارد وهیچ کالای خارجی در سطح منطقه مفهوم قاچاق پیدا نمی کند.
وی افزود: قاچاق زمانی در منطقه آزاد مفهوم پیدا می کند که از مبادی منطقه وارد وخارج شود.
به گفته مدیرعامل، تمام منطقه آزاد چابهار فنس کامل است و بارها توسط دستگاه های نظارتی  و ستاد مبارزه با قاچاق کالا کنترل شده است و به جز مبادی رسمی که توسط گمرگ کاملا کنترل می شود مبادی دیگری برای ورود وخروج کالا ندارد.
کردی تاکید کرد: تنها راه قاچاق در منطقه کالای همراه مسافر است که باتوجه به اینکه ورود وخروج آن هم مقدار مشخص و تعیین شده ای دارد و توسط گمرک کنترل می شود بنابراین عملا راه قاچاق بسته است.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صادرات 437میلیون دلار کالا از منطقه به سرزمین اصلی در سال گفت: ارزش صادرات کالا بیش از 6دصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد:در سال ۱۳۹۵ تعداد ۵۲ فروند كشتي و ۳۲۵ فروند لنج كالاها را به مقصد منطقه آزاد چابهار حمل كرده اند و17هزار 501 TEU کانتینر از دریا وخشکی وارد منطقه شده است.
کردی با اشاره به آماده شدن فاز اول بندر شهید بهشتی برای بهره برداری بیان کرد: براي حمايت از صاحبان كالا علاوه بر وجود معافيت ۱۰ درصد تخفيف سود بازرگاني براي كالاهاي وارد ادتی، 30 درصد تخفيف نیز بر هزينه حمل و جابجایی نسبت به بنادر دیگر کشور اعمال می شود.
این مقام مسئول تمرکز سازمان منطقه آزاد چابهار را پیگیری طرح های نیمه کاره عنوان کرد وگفت: از 172طرح سرمایه گذاری تاکنون 105پروژه وارد مرحله تولید شده است و مابقی به شیوه مشارکتی به زودی وارد فاز می شود.

انتهای پیام/ ایسنا
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 424105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *