۰
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت:

تبلیغات زودهنگام 11 نامزد شورا را درسیستان وبلوچستان به دادسرا کشاند

11 نامزد پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سیستان وبلوچستان به دلیل تبلیغات زودهنگام به دادسرا احضار شدند.
و
و
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام علی موحدی راد روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 6 نامزد شرکت در انتخابات شورای شهر در زاهدان، 2 نامزد در خاش و سه نامزد در زابل بعضی از عکس ها و پوسترهای تبلیغاتی خود را در فضای مجازی منتشر کردند که به دلیل این تخلف به دادسرا احضار شده اند.
وی اضافه کرد: فرصت تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا ساعت 8 صبح 28 ماه جاری به اتمام می رسد.
وی افزود: علاوه بر تشکیل پرونده به این افراد اعلام کردیم که عکس ها و پوسترهای خود را از فضای مجازی بردارند و از ادامه تخلف آنان جلوگیری شده است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اظهار داشت: تاکنون هیچ موردی از تخلف تبلیغاتی در ستادهای نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است.
تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از اول اردیبهشت ماه آغاز شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
رئیس اداره انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان چندی پیش به خبرنگار ایرنا گفته بود: صلاحیت 17 هزار و 933 نفر از مجموع 18 هزار و 418 داوطلب نام نویسی شده نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تا کنون در هیات های اجرایی و نظارت تایید شده است.
محمد سرایانی اظهار داشت: 16 هزار و 766 نفر از تایید صلاحیت شدگان مربوط به حوزه های روستایی و یکهزار و 167 نفر حوزه های شهری سیستان و بلوچستان هستند.
وی افزود: در مجموع صلاحیت 330 نفر از داوطلبان نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای سیستان و بلوچستان در هیات های اجرایی و نظارت رد شده است.
وی گفت: 219 نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از سوی هیات های اجرایی و 11 نفر نیز از سوی هیات های نظارت استان رد صلاحیت شده و بیش از 150 نفر نیز تا کنون انصراف داده اند.
رئیس اداره انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کمتر از 2 درصد داوطلبان انتخابات شوراها در بررسی هیات های نظارت استان رد صلاحیت شده اند.
سرایانی افزود: مراتب تایید یا رد صلاحیت ها توسط فرمانداری ها و بخشداری های سراسر استان به داوطلبان نامزدهای انتخابات شوراها ابلاغ شده است.
وی گفت: اسامی نامزدهای انتخابات شوراها 18 اردیبهشت به صورت رسمی منتشر می شود. 
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت است که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب: 424066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *