۰
مدیرعامل زیمل بلوچستان خبر داد

برگزاری فستیوال موسیقی بلوچی به زودی در عمان

مدیرعامل موسسه هنری و گردشگری زیمل بلوچستان بااشاره به بازخورد بالای داخلی وخارجی از برگزاری جشنواره استعدادیابی موسیقی بلوچی که نوروز96درمنطقه آزاد چابهار برگزار شد از دعوت کشور عمان برای برگزاری جشنواره مشابه به میزبانی این کشور خبرداد.
11
11
به گزارش چهاربهاران، آدم بلوچ با اشاره به اقدامات گردشگری این موسسه اظهار داشت: از آنجایی سال96به عنوان سال مقصدگردشگری برای سیستان و بلوچستان تعریف شده است موسسه زیمل بلوچستان برنامه های متنوعی برای توسعه گردشگری چابهار دارد.
وی افزود: کمپ ها و خانه های سنتی گردشگری این موسسه در روستاهای رمین،پسابندر،بریس وگواتر آماده استقبال از تورهای داخلی وخارجی چابهار گردی در فضایی سنتی و به سبک بلوچی هستند.
به گفته بلوچ این موسسه بنابه قردادهایی که با آژانس های گردشگری کشور دارد تورهای آنان را درچابهار تحویل می گیرد و برنامه هایی برای بازدیدهای آنان از روستاها و نوار ساحلی چابهار از درک در غرب تا خلیج گواتر در شرق درفضایی کاملا محلی باغذاهای سنتی و بلوچی اجرا می کند.
بلوچ با اشاره به برگزاری جشنواره استعدادیابی موسیقی یلوچی توسط این موسسه در نوروز امسال خاطرنشان کرد: موسسه زیمل از سه نفر برتر این جشنواره حمایت می کند و به زودی کلاس های آموزش پیشرفته موسیقی برای آن ها زیرنظر اساتید کشوری برگزار وآلبوم آن ها منتشر می شود.
مدیرعامل موسسه هنری زیمل هدف از اجرای طرح های موسیقی و فرهنگی را توسعه و بسط فرهنگ وآداب و رسوم بلوچی عنوان کرد گفت: بزودی آکادمی موسیقی زیمل برای آموزش جوانان با موسیقی بلوچی در سبک های کلاسیک ،پاپ و سنتی راه اندازی می شود.
وی از راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در یک ماه آینده خبرداد و گفت:موسسه زیمل آثار هنرمندان صنایع دستی را از روستاها وشهرهای بلوچستان جمع آوری می کند وآن ها را در بازه های مختلف زمانی معرفی وبه فروش می رساند.
بلوچ همچنین در پایان خاطرنشان کرد: به دعوت کشور عمان به زودی جشنواره استعدادیابی موسیقی بلوچی توسط زیمل در این کشور برگزار می شود.
شایان ذکراست موسسه فرهنگی،هنری وگردشگری زیمل از دوسال قبل درچابهار فعال شده است واولین تجربه کاری این موسسه برگزاری فستیوال استعدادیابی موسیقی بلوچی درنوروز95باشرکت60نفراز سیستان وبلوچستان و استان های هم جوار است.زیمل به معنی ساز و موسیقی است ورسالت اصلی این موسسه نیز توسعه وبسط موسیقی بلوچی است.
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 424000
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *