مسئولینی که بعد از حادثه بیدار می شوند؛

مدارس تخریبی چابهار پلاسکویی دیگر/ افتتاح اسکله در فاصله چند صد متری از مدرسه ای با شکافهای عمیق محرومیت

21 فروردين 1396 ساعت 11:33

در سالی که گذشت ساختمان فروریخته پلاسکو در تهران به عنوان حافظه تاریخی این کلان شهر نمادی از مدیریت ضعیف شهری و معماری و حواشی پس از ریزش بعنوان ضعف فرهنگ ترافیکی و فرهنگی و تربیتی در محافل مختلف تبدیل شد.


به گزارش چهاربهاران، عدم وجود مدیران باسواد و متناسب با مدیریت در شورای شهر تهران از جمله قهرمانان ملی و دیگران به شدت مورد انتقاد قرار گرفت ولزوم جایگزین کردن مدیران لایق متناسب با تخصصهای لازم در مدیریت شهری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
اگر به گوشه کنار و اکناف کشور نظری بیاندازیم خواهیم دید پلاسکوهای دیگری نیز در جای جای این کشور در انتظار فرو ریختن است، و ملموسترین انها در شهرستان چابهار می توان گفت مدارس تخریبی در این شهرستان است که تعداد انها قابل توجه می باشد.
حادثه آتش سوزی در مدرسه در درود زن و پیرانشهر و سوختگی دانش اموزان هیچ وقت از حافظه نظام آموزشی کشور و مردم و داغ دیدگان پاک نخواهد شد؛ و می توان گفت در صورت عدم رسیدگی فوری به این  مدارس فجایع جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.
عدم توازن بین توسعه صنعت و زیرساختهای این بندر توریستی و ترانزیتی موجب ناعدالتی در نظامهای آموزشی و شاخصهای فرهنگی و بهداشتی با توسعه اقتصادی گردیده است.
 اکثر این مدارس در روستاهای دشتیاری و نگور هستند و با این وجود هنوز مورد استفاده دانش اموزان قرار می گیرید، مدارسی که جدای از نداشتن اقلام سرمایشی در فصول بسیار گرم و دارای رطوبت بسیار بالا از سرویسهای بهداشتی نیز محروم است و حتی در برخی کلاسها ترکها عمیقی نیز مشاهده می شود.
علی رغم کمکها و تلاشهای بسیار قابل توجه خیرین که قریب به 98 درصد انان غیر بومی هستند و عدم مشارکت بومیان در ساخت مدارس که خود جای تامل و بحثی جداگانه دارد هنوز فاصله زیادی برای بازسازی و مرمت مدارس تخریبی در چابهار مشاهده می شود.
در فاصله چند کیلومتری افتتاح فاز اول اسکله شهید بهشتی چابهار در کنار ساختمانها و ویلاهای رنگارنگ منطقه آزاد غبار غم بر روی دانش آموزانی نشسته است که در کلاسهای با شکاف عمیق و مدارس فاقد سرویس بهداشتی و حتی آب خوردن و شرب بهداشتی هستند، دبستان رسالت چابهار واقع در خیابان رسالت در کنار بلوار منتهی به منطقه ازاد و گل کاری و فضای سبز و رنگ و لعابهای زیبای شهرداری که خاص مسافران نوروز و مسیر مدیران است در غبار محرومیت گم شده است.
شایسته است مسئولین به دور از فضای انتخاباتی و تبلیغات اتی خود خدمت به محرومین که به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مسئولین خادم ملت هستند کمر همت ببندند و به یاری مستضعفین محرومین بشتابند که در صورت اتفاق و حادثه برای دانش اموزان گناهی نابخشودنی مرتکب گشته اند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 423963

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423963/مدارس-تخریبی-چابهار-پلاسکویی-دیگر-افتتاح-اسکله-فاصله-چند-صد-متری-مدرسه-شکافهای-عمیق-محرومیت

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir