۰
باهوکلات دشتیاری:

دهستان باهوکلات در ۹۵کیلومتری شهرستان چابهار واقع شده است

دهستان باهوکلات در ۹۵کیلومتری شهرستان چابهار واقع شده است و قطب کشاورزی استان سیستان و بلوچستان میباشد.
123
123
      به گزارش چهاربهاران ، دهستان باهوکلات در ۹۵کیلومتری شهرستان چابهار واقع شده است باهوکلات قطب کشاورزی استان سیستان و بلوچستان میباشد و هرساله نزدیک به ده هزار هکتار از اراضی باهوکلات زیر کشت انواع محصولات زراعی میرود و حدود پنج هزار هکتار از اراضی ان را باغات علی الخصوص باغات موز تشکیل میدهد یکی از جاذبه های گردشگری منطقه وجود تمساح پوزه کوتاه ایرانی در رودخانه باهوکلات است. باهوکلات دارای مدرسه ابتدایی راهنمایی پسرانه و دخترانه و هنرستان کشاورزی میباشد شورای اسلامی این مرکز دهستان دارای سه عضو میباشد.۱_اقای ناصر سردارزهی۲_اقای محمد عارف چیداز۳_اقای ولید سردارزهی.و دهیار این مرکز دهستان اقای  مسعود شیخ زاده میباشد. این مرکز دهستان از سال ۱۳۵۰دارای یک مرکز درمانی میباشد که هم اکنون با دو پزشک و دو ماما فعال میباشد.وجود پاسگاه انتظامی و یگان تکاوری باعث بالا بودن ضریب امنیت در این منطقه شده است. اجرای طرح عادی و همچنین برگزاری نماز جمعه و اعیاد باعث مراجعه مردم روستاهای توابع به این روستا شده است
 نام قدیمی باهو یا باهوکلات. ساکنان اصلی این منطقه قوم سردارزهی البته تعداد کمی از طایفه سردارزهی ساکن منطقه و روستای باهوکلات هستند هوت اصیل ترین هوتهای بلوچستان ساکن باهوکلات هستند البته روستای شهرستان نزدیک پلان و حمیری سمت قصرقند و نیکشهر ساکنانشان هوت های اصیل هستند الباقی کسانیکه هوت نامیده میشوند هوت اصیل نیستند یا به خاطر وصلت و ازدواج با هوتهای اصیل و یا نام خانوادگیشان هوت و یا حوت است. نوحانی و درزاده از دیگر اقوام ساکن باهوکلات هستندسال بنیادقدمت باهوکلات به چندین سال قبل از اسلام باز میگردد وجود گورستان پیش از اسلام گواهی است بر این مدعا.  
 ۲۱۵۰نفر با ۲۶۴ خانوار طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵رشد جمعیت با شروع فصل زراعی جمعیت باهوکلات بالغ بر ۸۰۰۰نفر میشود چون کشاورزانی از سرتاسر کشور و کشورهای همسایه به انجا مراجعه میکنند.
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 423930
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *