عامل انتشار عکس های شخصی شهروند چابهاری در فضای مجازی دستگیر شد

28 اسفند 1395 ساعت 11:22

رئیس پلیس انتظامی چابهار گفت :در پی شکایت یکی از شهروندان علیه فردی ناشناس که اقدام به انتشار تصاویر شخصی وی در شبکه های اجتماعی کرده بود، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کارماموران پلیس فتا قرار گرفت.


به گزارش چهاربهاران، سرهنگ حیدر علی کیخا مقدم اظهار کرد : با اقدامات علمی و تخصصی صورت گرفته توسط ماموران عامل انتشار تصاویر شهروندان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار شد.
وی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شدکه عامل انتشار تصاویر شخصی تعمیرکار تجهیزات و لوازم کامپیوتری بوده که فرد شاکی لب تاپ خودر را به جهت تعمیر به متهم سپرده که وی از اعتماد شاکی سوء استفاده کرده و تصاویر موجود در لب تاپ را کپی برداری کرده و در شبکه های اجتماعی انتشار داده تا بتواند از شاکی اخاذی نماید.
سرهنگ کیخا خاطرنشان کرد: باتوجه به روند رو به رشد استفاده عموم از تجهیزات رایانه ای و بعضا وجود اطلاعات شخصی در این تجهیزات می طلبد که شهروندان به هشدارهای پلیس دراین زمینه توجه کافی داشته باشند و از نگهداری اطلاعات شخصی بر روی تجهیزات رایانه ای که به اینترنت متصل می شود خودداری کرده ودر زمان لزوم از تعمیرگاه های مجاز استفاده نمایند.
 


کد مطلب: 423890

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423890/عامل-انتشار-عکس-های-شخصی-شهروند-چابهاری-فضای-مجازی-دستگیر

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir