مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان:

دو سال حبس جزای مدیر عامل شرکت کنسرو‌سازی ماهی در چابهار/ از فرآوری ماهی فاسد تا تعویض بسته‌بندی و تاریخ انقضاء غیرواقعی

3 اسفند 1395 ساعت 11:37

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: مدیرعامل متخلف یک شرکت بسته بندی ماهی در چابهار که اقدام به عرضه فرآورده های فاسد غیر بهداشتی کرده بود به 2 سال حبس محکوم شد.


به گزارش چهاربهاران، مهدی حسینی اظهار کرد: مدیرعامل یک شرکت بسته بندی ماهی که اقدام به فرآوری ماهی فاسد، تعویض بسته بندی و درج تاریخ انقضای غیر واقعی بر روی لیبل و عرضه آن در سطح کشور کرده بود به دستور مقام قضایی و بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی به 2 سال حبس محکوم شد.
وی ادامه داد: حدود 100 تن ماهی باقی مانده فاسد موجود در انبار این شرکت نیز با حکم قضایی معدوم سازی شد.
وی افزود: کارشناسان اداره دامپزشکی چابهار در بازرسی های نظارتی مستمر، تخلفات شرکت مذکور را مشاهده کردند و از آنجا که تمام این اعمال از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه و به خطر انداختن سلامت شهروندان از طریق عرضه فرآورده های خام دامی فاسد است پرونده ای علیه شرکت مذکور در مراجع قضایی تنظیم شد.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته در نهایت حکم معدوم سازی این محموله و بازداشت مدیرعامل شرکت متخلف صادر شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار نیز در این باره اظهار داشت: در طی بازرسی‌های نظارتی مستمر کارشناسان این اداره، تخلفات شرکت مذکور مشاهده شد و از آنجا که تمامی این اعمال از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه و به خطر انداختن سلامت شهروندان از طریق عرضه فرآورده‌های خام دامی فاسد می‌باشد؛ پرونده‌ای علیه شرکت مذکور در مراجع قضایی تنظیم شد، با پیگیری‌های انجام شده در نهایت حکم معدوم‌سازی این محموله و بازداشت مدیرعامل شرکت متخلف صادر شد.
«دکتر اولیاء میرلاشاری» افزود: در شهرستان چابهار با وجود وسعت فراوان ناحیه تحت پوشش، کمبود نیرو، امکانات و همچنین گستردگی و تنوع فعالیتهای اداره دامپزشکی، همواره حفظ و حراست از سلامت جامعه و مصرف کنندگان در اولویت تمامی پرسنل بوده و آنها در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار می‌برند.
در پایان دکتر میرلاشاری از مقامات محترم قضایی و انتظامی شهرستانهای چابهار و دشتیاری که در این زمینه نهایت همکاری و حساسیت روی موضوع بهداشت شهروندان را با اداره دامپزشکی چابهار داشتند تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد با تداوم این همکاری‌ها امکان بروز اینگونه تخلفات در سطح شهرستان برای خاطیان نخواهد بود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 423810

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423810/دو-سال-حبس-جزای-مدیر-عامل-شرکت-کنسرو-سازی-ماهی-چابهار-فرآوری-فاسد-تعویض-بسته-بندی-تاریخ-انقضاء-غیرواقعی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir