۰

افتتاح بیمارستان صحرایی سپاه در دهستان مرزی "مورتان" سیستان و بلوچستان+ تصاویر

چهل و سومین بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در دهستان مرزی "مورتان" از توابع شهرستان افتتاح شد.
1
1
به گزارش چهاربهاران، چهل و سومین بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان به همت قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در دهستان مرزی "مورتان" از توابع شهرستان افتتاح شد.

خدمت‌رسانی سپاه در حوزه‌های مختلف امنیتی، عمرانی، اشتغال‌زایی، بهداشتی و درمانی و فرهنگی موجب رضایتمندی مردم مناطق دورافتاده و محروم سیستان و بلوچستان شده و از ابتدای سال تاکنون هزاران نفر از مردم مناطق محروم سیستان و بلوچستان در بیمارستان‌‌های صحرایی سپاه تحت درمان قرار گرفته‌اند.
مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح این بیمارستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سرباز اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود به 50 هزار نفر از مردم منطقه مورتان شهرستان سرباز در چهل و سومین بیمارستان صحرایی خدمات رایگان درمانی ارائه شود.
علیرضا سرگزی گفت: بیمارستان صحرایی "شهید کوروش فیروزی" در دهستان "مورتان" واقع در نزدیکی مرز پاکستان افتتاح شده و دارای بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، کلینیک عمومی، کلینک تخصصی، دندانپزشکی، داروخانه، آموزش بهداشت، بخش‌های بستری مردان و زنان با ظرفیت 32 تخت همچنین اتاق عمل شامل چهار تخت جراحی است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان صحرایی به مدت 5 روز به مردم منطقه ارائه خدمت ارائه می‌کند، افزود: در این بیمارستان 2 متخصص رادیولوژی، 3 نفر جراح بیهوشی، 2 پزشک داخلی همچنین پزشکان اطفال، پوست، ارتوپدی و چشم فعال هستند.
مدیر بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 53 پزشک، متخصص عمومی و دندانپزشک و همچنین 87 نفر از پرسنل بهداشتی درمانی در این بیمارستان مستقر هستند.

سرگزی با اشاره به اینکه حدود 80 نفر پشتیبانی این بیمارستان را بر عهده دارند، بیان کرد: حدود 4.5 میلیارد ریال از محل مساعدت بهداری نیروی زمینی سپاه و بسیج جامعه پزشکی جهت برپایی این بیمارستان صحرایی هزینه شده است.
وی درباره شیوه غربالگری بیماران منطقه "مورتان" گفت: این فعالیت از یک ماه قبل با هماهنگی خانه‌های بهداشت انجام شده و مرحله ابتدای غربالگری توسط پزشکان روستایی و عمومی بسیج همچنین بهورزان منطقه پیگیری شده است.

مدیر بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سپس با اعزام تیم‌های عمومی به مناطق محروم غربالگری پیگیری شده و در ادامه، ارجاع بیماران به بیمارستان صحرایی انجام شده است.
سرگزی گفت: بیمارانی که نیازمند خدمات درمانی بلندمدت و تخصصی‌تری باشند در صورتی که نیاز آنها در بیمارستان صحرایی برطرف نشود، به بیمارستان‌های دیگر نقاط استان اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد: ما پیش از راه‌اندازی این بیمارستان صحرایی نیازهای مردم منطقه را به شکل دقیق بررسی کردیم و متناسب با نیاز همچنین سطح بهداشتی و فرهنگی منطقه این بیمارستان را دایر کردیم و در حاشیه آن به مردم آموزش بهداشتی مناسب ارائه می‌دهیم.
مدیر بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان به توریع سبدهای بهداشتی اشاره کرد و اظهار داشت: بسته‌های بهداشتی را متناسب با نیاز مردم ارائه می‌کنیم که یک بسته برای اطفال شامل وسایل بهداشت دهان و دندان، بسته مادران باردار و همچنین یک بسته مربوط به برخی بیماری‌های پوستی است.

سرگزی با اشاره به اینکه 22 دندانپزشک در این بیمارستان حضور دارند، خاطرنشان کرد:22 یونیت دندانپزشکی در این بیمارستان صحرایی بکارگیری شده که 12 یونیت جهت جراحی و 10 یونیت جهت ترمیم و کشیدن دندان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 423804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *